עורכי דינו של מוסלי מכחישים את החשדות נגדו
(צילום: נדב אבס)

חילופי האשמות וטענה לאלימות בעת המעצר במלון: מעצרו של ראש ארגון הפשע יוסי מוסלי, שנעצר הבוקר (ראשון) בפעם השנייה תוך כשבוע וחצי, הוארך בשמונה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. הוא חשוד בסחיטה באיומים של משקיעי פורקס ישראלים - חלקם בארץ וחלקם בדרום אפריקה. כמו כן הוא חשוד בהנחת חומר נפץ וקשירת קשר.
הדיון בעניינו של העבריין, שכזכור נעצר לראשונה בשבוע שעבר עם נחיתתו בנתב"ג, היה סוער, הוא מצידו טען כי הוכה בעת מעצרו היום. "שוטר נתן לי אגרוף בלסת, תקפו אותי. לא הבנתי מי דופק בדלת החדר במלון ופחדתי שמישהו רוצה להרוג אותי", אמר. מנגד, נציגת המשטרה בדיון טענה כי מוסלי איים על השוטרים במהלך מעצרו. הוא הכחיש טענה זו וצעק לעברה: "שקרנית".
4 צפייה בגלריה
הארכת המעצר ליוסי מוסלי ועורכי הדין המייצגים אותו
הארכת המעצר ליוסי מוסלי ועורכי הדין המייצגים אותו
מוסלי בבית המשפט, היום
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
 עורך דין דורון נוי ועורך דין יהלי שפרלינג
 עורך דין דורון נוי ועורך דין יהלי שפרלינג
עורכי דינו של מוסלי
מדובר בחקירה סמויה שניהלה היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433. בשבוע שעבר כזכור שוחרר העבריין כדי שיוכל להשתתף בחתונת בתו, במשטרה אף אפשרו לו לרכוש חליפה לאירוע. מוסלי, שמוגדר כ"אימפריית פשע" של ממש, שב ארצה בעקבות החתונה ואז נעצר בנתב"ג. היום, שלושה ימים לאחר החתונה, נעצר שוב.
עורכי דינו הכחישו את החשדות החדשות נגדו. עורך הדין דורון נוי אמר כי "יוסי מוסלי טוען בכל תוקף שאין לו שום קשר לחשדות האלה, הוא לא סחט אף אחד, הוא לא איים על אף אחד, ובטח הוא לא הניח שום חומר נפיץ בבית של מישהו כזה או אחר". לדבריו, "אין לנו ספק שבסיום החקירה הזאת הוא ישוחרר בדיוק כמו בתיק הקודם".
עורך הדין יהלי שפרלינג הוסיף כי "עכשיו עשו עוד פעם רעש עם עוד מעצר מתוקשר. המשטרה רוצה לייצר מצב תקשורתי כאילו הם עובדים ועוצרים שמות גדולים. לא היה איתו שום דבר, פתאום סחיטות ועוד ארגונים ועוד דברים, הכל שמועות וסיפורים".
4 צפייה בגלריה
 מוסלי בחתונת ביתו ביום חמישי יודב לצידו של מיכאל פיס
 מוסלי בחתונת ביתו ביום חמישי יודב לצידו של מיכאל פיס
המשטרה טענה ש"סיכלה ניסיון חיסול", מוסלי הצטלם בחתונת בתו לצד אחד החשודים
4 צפייה בגלריה
יוסי מוסלי בהארכת מעצר
יוסי מוסלי בהארכת מעצר
נעצר בשנית, אחרי ששוחרר לחתונת בתו
(צילום: מוטי קמחי, שאול גולן)
סגנוריו אף התייחסו למעצרים שנערכו בחתונת הבת, בטענה שהמשטרה מתנכלת אליו מאז חזר ארצה. "המשטרה טענה שסיכלה ניסיון חיסול בחתונה. דבר שקרי, הרי שני החשודים שנעצרו על ידי המשטרה היו אורחים של מוסלי בחתונה", אמרו. הם ציינו כי גם בהארכת המעצר של אותם חשודים לא הוזכר כלל החשד לניסיון חיסול. מוסלי אף העביר ל-ynet תמונה שלו יושב עם אחד החשודים.
מוסלי ברח מישראל לדרום אפריקה בשנת 2017, לאחר שכמה עבריינים שעבדו איתו בשיתוף פעולה נעצרו כחלק מחקירת פרשת "אביב ערבי" שנחקרה בימ"ר תל אביב.
במסגרת פרשה זו הוא חשוד ברצח אביחי וקנין, שחוסל בפברואר 2017, ובניסיונות רצח העבריינים איציק כהן ויענקל'ה אמסלם. על אף שהוגשו בעבר כתבי אישום בפרשה, גורמים המעורים בתיק החקירה נגד מוסלי אומרים שהסיכוי לגבש כתב אישום נגדו בפרשה זו הוא נמוך.
אחד השותפים הבכירים בעבר של העבריין הוא קוטייר עודה, שהיה בעבר המוציא לפועל של משפחת מוסלי, ומרצה כיום עונש מאסר בפועל של 18 שנה. השניים הסתכסכו בשנים האחרונות וראש ארגון הפשיעה הצליח כאמור להימלט מהארץ לאחר שקוטייר ואנשיו נעצרו במסגרת הפרשייה.