הרב שאמר שגם מי שלא לומד בישיבה לא יכול להתגייס - מתרכך: המנהיג הרוחני הוותיק של ש"ס, הרב משה מאיה, התייחס הערב (חמישי) בריאיון לרדיו "קול חי" לחוק הפטור מגיוס, ואמר כי רק מי שלא לומד בכלל - יכול להתגייס.
1 צפייה בגלריה
"זה לא תפקידנו לגייס אנשים". הרב מאיה לצד הרב עובדיה יוסף. ארכיון
"זה לא תפקידנו לגייס אנשים". הרב מאיה לצד הרב עובדיה יוסף. ארכיון
"זה לא תפקידנו לגייס אנשים". הרב מאיה לצד הרב עובדיה יוסף. ארכיון
(צילום: עטא עוויסאת, "ידיעות אחרונות")
לדבריו, "היום אסור לאף בחור חרדי להתגייס. אם יוקמו מסגרות צבאיות על דעת רבנים, שבוודאות ישמרו על כל חרדי - ונדע שזה יהיה בתוקף משפטי - הרי רק מי שלא לומד בכלל, שיגייסו אותו. זה לא התפקיד שלנו לגייס אנשים".
רק לפני יומיים סיפק הרב מאיה אמירה קיצונית בצל הסערה סביב פסיקת בג"ץ, שקבע פה אחד כי המדינה מחויבת לגייס את תלמידי הישיבות לצבא. בריאיון לרדיו "קול ברמה" הוא אמר כי "מי שהולך היום לצבא - יצא ממנו מחלל שבת. גיוס לצבא הוא העבירה על הדת. יש לנו הלכה ברורה שאומרת לנו שאסור לבן ישיבה להתגייס לצבא. אם ייכנסו להיכלי הישיבות לגייס אותנו - נתנגד. זה כמו שיכריחו אותנו לחלל שבת".
מוקדם יותר היום התייחס גם הרב הראשי לישראל יצחק יוסף לחוק הגיוס, ומתח ביקורת נוקבת על שופטי בג"ץ. הוא אמר לעיתון "הדרך" כי "בני התורה הם הקיום של עם ישראל, זה מה שהחזיק אותנו בכל הדורות. אבל הם לא מבינים את זה, הם תינוקות שנשבו ולכן לא מבינים מה החזיק את עם ישראל, בזכות מה שרדנו? בזכות בג"ץ? אך ורק בזכות התורה הקדושה, בזכות לומדי התורה, בלעדי זה אין לנו זכות קיום, ובוודאי שאין לנו זכות על ארץ ישראל".