התפתחות משמעותית בפרשת אונס הצעירה הבריטית על ידי ישראלים באיה נאפה: בדיון שהתקיים היום (שישי) בבית המשפט בפאראלימני שבקפריסין, החדרנית בבית המלון שבו לכאורה בוצע האונס העידה כי שני נאשמים מתוך החמישה, תושבי מג'ד אל-כרום בני 19 ו-20 - כלל לא היו בחדר בזמן האירוע.
2 צפייה בגלריה
בית המלון בקפריסין בו לנו הצעירים הישראלים החשודים באונס תיירת בריטית
בית המלון בקפריסין בו לנו הצעירים הישראלים החשודים באונס תיירת בריטית
בית המלון בקפריסין בו לנו הצעירים הישראלים החשודים באונס תיירת בריטית
(צילום: לירן תמרי)
לנקה גנקובה, החדרנית במלון פדרניה באיה נאפה, תיארה כיצד התבקשה לפתוח את הדלת עבור שני הנאשמים מכיוון שלא היה להם מפתח. לדבריה, היא פתחה להם את החדר שבו בוצע לכאורה האונס, ורק אז הם נכנסו לחדר, כלומר - הם לא היו בחדר בזמן האונס.
מדובר בעדות דרמטית שמבהירה כאמור כי השניים כלל לא היו מעורבים באירוע, וההגנה עומדת על כך שמדובר בעדות שצריכה להוביל לזיכוי הנאשמים. בנוסף, החדרנית העידה כי לא שמעה צעקות ולא ראתה שום דבר חריג, ולכן יצאה מהחדר - פרטים שגם סותרים חזיתית את גרסת המתלוננת.
העדות היום מאשרת את טענתו של עו"ד ניר יסלוביץ', שמייצג את שני הנאשמים וטוען מתחילת הפרשה כי השניים לא נכחו כלל בתוך החדר בעת ששלושת הנאשמים העיקריים, שהחזיקו במפתח, היו בתוכו - ולאור זאת הם כלל לא נטלו חלק בפרשה ולא אמורים לשבת במעצר.
הפרשה, המכונה "פרשת איה נאפה השנייה", אירעה בספטמבר אשתקד, ומאז שוהים חמשת הנאשמים במעצר בקפריסין - כשחשוד נוסף שוחרר לישראל. המשפחות של הנאשמים התלוננו על שחרורו באמצעות עורכי דינן בפני קונסול ישראל בקפריסין, ולפני כשלושה שבועות הקונסול הגיע לפקח על הנעשה ולוודא את תקינות ההליך.
2 צפייה בגלריה
 עו"ד ניר יסלוביץ' ועו"ד פאריס אילואיזו
 עו"ד ניר יסלוביץ' ועו"ד פאריס אילואיזו
עו"ד ניר יסלוביץ'. "סומך על מערכת המשפט בקפריסין״
עו"ד יסלוביץ', שמייצג את שני הנאשמים, מסר: "כהרגלי בקודש, כפי שהדגשתי מאז ומתמיד, אני סומך על מערכת המשפט בקפריסין, שהינה מערכת הגונה ומקצועית, שתקבל הכרעה צודקת בנסיבות העניין". בהגנה בוחנים כעת אם לטעון כי "אין להשיב לאשמה", מיד לאחר שהתביעה תסיים לחקור את עדיה.
בספטמבר האחרון, נזכיר, כארבע שנים לאחר התפוצצות פרשה דומה, עצרה המשטרה הקפריסאית את חמשת הישראלים מכיוון שהצעירה הבריטית התלוננה כי הם אנסו אותה לאחר שהכניסו אותה בכוח לחדר במלון ב-3 באוגוסט. מאז, החמישה שוהים במעצר במדינה.
הישראלים הכירו את התיירת במסיבת בריכה במלון פדרנייה גארדנס. בהמשך, לפחות שניים מהם עלו איתה לחדר - ושם, לדבריה, תקפו אותה מינית. הצעירה הבריטית, יש לציין, התלוננה מיד בפני איש הביטחון במלון. המשטרה הגיעה למקום, והצעירה מסרה עדות מפורטת. בתקשורת המקומית דווח אז כי רופאים משפטיים איתרו על גופה סימני אלימות שיכולים להתאים לסימני מאבק בינה לבין הישראלים.
הצעירים הישראלים טענו לאורך כל חקירתם כי יחסי המין היו בהסכמה - ולאחר כשבועיים הוגש כתב אישום נגד החמישה בגין אונס ועבירות נוספות.