1 צפייה בגלריה
תיעוד נוסף מהתפרעות המתיישבים באזור שכם
תיעוד נוסף מהתפרעות המתיישבים באזור שכם
תיעוד מתקיפת החיילים על ידי מתנחלים
ימ"ר ש"י עצרו אתמול (שני) לחקירה תושב אריאל, צעיר בן 21, בחשד למעורבות בתקיפת המג"ד בחווארה שליד שכם לפני כחודש, כמו גם באירוע אלימות בשכונת המחלוקת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים, יידוי אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים והצתה על רקע לאומני. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים בחשד לעבירות של תקיפת עובד ציבור, תקיפה סתם, אלימות כלפי חייל והפרעה לעובד ציבור, אך בית משפט השלום בירושלים החליט להאריך את מעצרו ביום אחד בלבד.
לפני תום הדיון התברר כי שר הביטחון חתם על צו מעצר מנהלי נגד החשוד לתקופה של ארבעה חודשים שבהם ישהה במעצר. כך נודע ל-ynet. בנימוק לחתימתו על הצו כתב שר הביטחון כי "הצו ניתן לאחר שנתתי את דעתי לימי מעצרו של העצור לצרכי חקירה".
מתנחלים תוקפים לוחמי צה"ל בחווארה

בנימוק להחלטת בית המשפט להאריך את מעצר החשוד, כתב השופט דניאל דמביץ: "מחומר החקירה עולה כי למשיב יש יד ורגל בכך, אך בפעולות המבוקשות יש כדי עילת שיבוש אבל לא מספיק כדי להאריך את מעצרו בארבעה ימים".
"בנסיבות אלו ולנוכח המסוכנות הנובעת ממכלול העבירות, כמו גם עבר פלילי רלוונטי - גם אם אינו זהה - אני מורה על הארכת מעצרו ביום אחד. בהיעדר התקדמות משמעותית בחקירה בחומר שהוצג בפני משפט, יהיה צורך שתהיה התקדמות משמעותית שתוצג בפני בית משפט על מנת להאריך את מעצרו שוב".
עורך דינו של החשוד מגיב על צו המעצר המנהלי
(צילום: חיים גולדיטש)

במהלך הדיון טען סנגורו של החשוד, עו"ד אסף גונן: "מדובר פה במעצר שווא. כאשר פירקנו את האירועים בדיון שבהם הוא נחשד, למעשה אנו מבינים שלגבי האירוע בחווארה המשטרה אפילו לא יודעת מה טיב האירוע ומי הקורבנות. למעשה, הביאו אדם להארכת מעצר בבית משפט כשאפילו לא ידוע מה טיבו וזהות המעורבים. בעניין תקיפת המג"ד ראינו והזדעזענו מהאירוע המכוער".
"המשטרה הודתה שהצילומים שהתפרסמו בתקשורת מהאירוע הם היחידים והוא לא מזוהה על ידי המשטרה מהסרטונים. כל מה שיש למשטרה באירוע זה שבריר של מידע מודיעיני שאיני יודע מה טיבו והאם הוא הוצלב. היחידה החוקרת לא הציגה לבית המשפט ולו ראשית ראיה גולמית. מידע מודיעני מספיק למעצר ראשון ולא מעבר לכך".
מארגון "חוננו" שמסייע לחשוד נמסר: "פרפורי הגסיסה של שר הביטחון הכושל גנץ מגיעים בדמות התנכלות הזויה וקיצונית לתושב יהודי, אב לתינוק קטן. אנו מקווים שהממשלה שקורמת עור וגידים בימים אלה תשים סוף לטירוף הזה ותשחרר לאלתר את הבחור. מי שמתנהג ברפיסות מול טרור ערבי שגובה מחירים כבדים של חיי אדם - מגלה נחישות וגבורה מדומה כלפי אחיו הגיבורים. אוי לה לאותה בושה".
ב-2020 הורה שר הביטחון דאז נפתלי בנט על שחרורו של אליה בן דוד, בן 19 מנוף הגליל, שנגדו הוצא צו מעצר מנהלי לבקשת שב"כ, עליו היה חתום בנט בעצמו. החלטת בנט הגיעה לאחר לחץ מימין - בין היתר על ידי מי שעומדים היום בראשות הציונות הדתית-עוצמה יהודית, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.