לאחר שקרא "לסיים את המלחמה בעזה מהר" לפני כחודשיים, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ שינה גישה בשיחה סגורה עם תורמים יהודים בניו יורק - ואמר כי הוא תומך לחלוטין בזכותה של ישראל להמשיך לתקוף ברצועת עזה. כך דווח ב"וושינגטון פוסט", מפי תורמים שנכחו באירוע.
הביקורת של טראמפ על ישראל בתחילת המלחמה

2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן, דונלד טראמפ
ג'ו ביידן, דונלד טראמפ
טראמפ מתח ביקורת: "איך יהודי יכול להצביע לביידן? הדמוקרטים תמיד אכזבו אתכם"
(צילום: Alex Brandon/AP, Stephanie Scarbrough/AP)
בחודשים האחרונים לחצו על טראמפ תורמים רפובליקנים לנקוט עמדה חזקה יותר שתתמוך בישראל ובראש הממשלה בנימין נתניהו, עליו מתח ביקורת לפני כחודש ואמר כי מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר "הייתה במשמרת שלו". הנשיא לשעבר לא הזכיר את נתניהו במהלך השיחה הסגורה, אך הבהיר לתורמים כי הוא תומך בזכותה של ישראל להמשיך "במלחמתה בטרור".
כמו כן, טראמפ התגאה במדיניות שלו כלפי ישראל במהלך תקופתו בבית הלבן, ואמר לתורמים כי ישראל זקוקה לעזרתו כעת יותר מתמיד. לדבריו, להפגנות ברחוב למען ישראל יש קהל קטן יותר מאשר בעצרות שלו, ובוושינגטון, ובמיוחד בקונגרס - "ישראל מאבדת את כוחה. זה מדהים", אמר לפי הנוכחים.
במהלך השיחה הסגורה טראמפ מנה שוב ושוב את כל מה שהוא מאמין שעשה עבור ישראל בתקופתו בבית הלבן. הוא ציין כי העביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, בניגוד למדיניות האמריקנית מזה עשרות שנים, והכיר ברמת הגולן כחלק בלתי נפרד מישראל. לדבריו הוא עשה זאת אחרי שיחה של חמש דקות עם השגריר שלו אז, דיוויד פרידמן, ולפי הנוכחים בחדר הוא גם סקר אם הם אוהבים את פרידמן - רמז לכך שאם ייבחר אולי ימנה אותו שוב לתפקיד. לדברי התורמים, טראמפ אמר: "אז עשיתי את רמת הגולן. אתם יודעים שזה שווה 2 טריליון דולר במונחי נדל"ן. אבל זה שווה יותר מזה. באמת".
2 צפייה בגלריה
הפגנה פרו פלסטינית מפגינים מחוץ ל אוניברסיטת קולומביה ב ניו יורק ארה"ב
הפגנה פרו פלסטינית מפגינים מחוץ ל אוניברסיטת קולומביה ב ניו יורק ארה"ב
טראמפ חזר על הבטחתו: "אזרוק מהמדינה כל סטודנט שמפגין". המחאה באוניברסיטת קולומביה
(צילום: רויטרס)
הנשיא לשעבר הביע במהלך השיחה תסכול רב מכך שאמריקנים יהודים לא הצביעו עבורו, כפי שהוא מאמין שהם צריכים, ואמר כי "איך אדם יהודי יכול להצביע לדמוקרט, ולביידן בפרט? אבל תשכחו את ביידן, הדמוקרטים תמיד אכזבו אתכם". טראמפ הוסיף כי למד היסטוריה יהודית, וציין כי הרגע הזה בארצות הברית מזכיר לו את הרגעים לפני מלחמת העולם השנייה. "אתה חוזר אחורה בהיסטוריה, זה כמו רגע לפני השואה. אני נשבע. אם אתה מסתכל, זה אותו דבר", אמר לדברי הנוכחים. "היה לך אז נשיא חלש או ראש המדינה. וזה פשוט נבנה ונבנה. ואז, פתאום, סיימת עם היטלר. בסופו של דבר נתקלת בבעיה כמוהה אף אחד לא הכיר".
אחרי שכמה תורמים בחדר הביעו את חששותיהם לגבי ההפגנות האנטי-ישראליות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית, טראמפ חזר על הבטחתו לגרש את הסטודנטים המוחים מהמדינה. "דבר אחד שאני אעשה הוא שכל סטודנט שמפגין - אזרוק אותו מהמדינה. יש הרבה סטודנטים זרים. ברגע שהם ישמעו את זה, הם יתנהגו יפה", אמר טראמפ לתורמים. הוא כינה את המפגינים חלק מ"מהפכה רדיקלית" שהוא נשבע להביס, שיבח את משטרת ניו יורק על פינוי הקמפוס באוניברסיטת קולומביה, ואמר כי ערים אחרות צריכות ללכת בעקבותיה. לדבריו, "צריך לעצור את זה עכשיו. אם תבחרו בי מחדש, אנחנו הולכים להחזיר את התנועה הזו 25 או 30 שנה אחורה".