ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שישי), באופן חריג, הצהרה בערב שבת. נתניהו שוב בחר לקיים את ההצהרה ללא שאלות עיתונאים, זאת לעומת התדרוכים היומיים של דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי - ואפילו הצהרת הרמטכ"ל הרצי הלוי אתמול, שבה ניתנה האפשרות להפנות אליו שאלות.
"היום כולנו מבינים שאנחנו נלחמים על הבית", אמר נתניהו בפתח הצהרתו, "הבית של כולנו - ואנחנו נלחמים כמו אריות".
הצהרת נתניהו, הערב
(צילום: לע"מ)

נתניהו התייחס לסיפורי הגבורה בקרבות העזים בעוטף וצפונה ממנו: "עוד רבות יסופר על מעשי הגבורה של עמנו בימים האפלים של כאב ויגון, של אותה שבת ארורה, סיפורים שישזרו בתולדות ישראל. לעולם לא נשכח את מעשי הזוועה שעשו לנו אויבינו". הוא לא הקדיש חלק נכבד בנאומו למשפחות החטופים והנעדרים, אך ציין: "שוחחתי גם היום עם כמה מהמשפחות שאיבדו את יקיריהן או שגורלם לא נודע. עולמם חרב עליהם. אני יודע".
ראש הממשלה הוסיף: "לעולם לא נשכח את מעשי הזוועה של אויבנו ולעולם לא נסלח. ולא ניתן לעולם או למישהו להשכיח את הזוועות האלה שלא נעשו לעם היהודי בעשרות השנים האחרונות. אנחנו הולמים באויבנו בעוצמה אדירה, עוצמה חסרת תקדים. אני מדגיש: זאת רק ההתחלה. אויבינו רק התחילו לשלם את המחיר, ואני לא אפרט מה שיבוא בהמשך, אבל אני אומר לכם - זאת רק ההתחלה".
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד
(צילום:יונתן זינדל, אלכס קולומויסקי)
נתניהו שוב הבטיח לחסל את חמאס: "אנחנו נביא ניצחון. זה ייקח זמן אבל נסיים את המלחמה הזאת חזקים יותר מאי פעם".
מי שהגיב בתקיפות על הדברים ועל עיתויים - בערב שבת - הוא ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "לא ייתכן שראש ממשלת ישראל יכניס מדינה שלמה לסחרור חרדה בהמתנה להצהרתו בשישי בלילה בזמן של חירום ואז לא יגיד דבר חדש לא על משפחות החטופים, לא על חזית הצפון ולא על המפונים. הצהרות כאלה לא עושה ראש ממשלה, אלא אם כן יש לו מידע חדש להביא לעמו ולארצו", כתב לפיד בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו.