עימותים בין נהגים למפגינים, הבוקר בכביש 4

הפגנות ברציפים, מחאות בבתי אבות - וגם שיבושים "בדרך חדשה": אנשי מחאת ההייטק הודיעו כי במקביל למחאות המתוכננות מחר (שלישי), בכוונתם לקיים יום שיבוש מקביל במרחב הדיגיטלי.
לדבריהם, הם הקימו "מטה שיבוש טכנולוגי" שיוביל את הפעילות. במחאת ההייטק שומרים על עמימות בנוגע לצעדי השיבוש המתוכננים, אולם מטעם המחאה נמסר כי "כמו ברחובות ובכבישים, בשעת החירום שבה אנחנו נמצאים המחאה צריכה להיות מורגשת גם במרחב הדיגיטלי".
2 צפייה בגלריה
   מירי רגב
   מירי רגב
השרה דרשה לאסור הפגנות ברציפים, חמש כאלה מתוכננות מחר. רגב
(צילום: אלכס קולומויסקי, רכבת ישראל)
הם אמרו כי "הצעדים המתוכננים ישפיעו, באופן חוקי, על אפליקציות ואתרים פופולריים הנמצאים במכשיר הנייד ובמחשב של כל ישראלי, כדי שלפחות לכמה דקות ביום כל אזרח יהרהר בחורבן הדמוקרטיה שהממשלה מתכננת עבורו".
לאחר ששרת התחבורה מירי רגב פנתה במכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ודרשה ממנה לאסור על הפגנות ברציפים מחשש בין היתר שהדבר עלול לסכן חיי אדם, דנו ראשי רכבת ישראל בהיערכות למחאות מחר.
ברכבת נמצאים בקשר עם המשטרה ויודעים שתפקידם בראש ובראשונה יהיה לשמור על הבטיחות. לכן אמרו גורמים ברכבת כי אם תהיה בעיה כלשהי ייתכן שיחליטו לא לעצור רכבות בתחנה.
במשרד התחבורה ביקשו להיערך בתחנות הגדולות להסעות ולשאטלים, העריכו כי השיבושים יתמקדו בקו שבין בנימינה לתל אביב והחליטו לתגבר את מוקדי המידע. בתחנות שבהן יתקיימו יהיו הפגנות יהיה שוטר שיישב ברכבת ונציג של הרכבת יישב בחפ״ק המשטרה.
לפי הודעת מארגני המחאה, ב"יום השיבוש" מחר יתקיימו בשעה 16:30 הפגנות בחמש תחנות רכבות. "נגיע בהמונינו מחר למחאה חוקית, דמוקרטית, עיקשת, ואפקטיבית ברציפי חמש תחנות של רכבת ישראל: חיפה מרכז השמונה, בנימינה, הרצליה, תל אביב השלום, ותחנת לוד", כתבו.
2 צפייה בגלריה
נהגים רבים עם מפגינים שחסמו את כביש 4 ליד גבעת שמואל
נהגים רבים עם מפגינים שחסמו את כביש 4 ליד גבעת שמואל
חסימת כביש 4, הבוקר
(צילום: טלי מלמד)
במשטרה נערכים לכל תרחיש, כולל הקיצוני ביותר של סגירת שערי הרכבת. גורם בכיר במשטרה אמר כי "ההערכה היא שהמפגינים מבינים שחסימת הכניסות והיציאות של הרכבת ופגיעה בנוסעים פוגעת בהם ומעוררת כעס בקרב הציבור שמבקש להגיע למחוז חפצו".
לפי הערכת המשטרה, המפגינים יציפו את תחנות הרכבת מבחוץ, יגיעו ברכבות יירדו באחת מאותן חמש תחנות - ויעוררו רעש מחריש אוזניים בתופים ומשרוקיות. הגורם אומר כי המשטרה תאפשר מחאה, אולם תדאג שהנוסעים יוכלו לעלות לרכבת ולצאת מהתחנה.
המשטרה הדגישה כי היא פועלת לפי המחיות היועמ"שית בהרב מיארה, למרות רצונו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שלא לאפשר כלל חסימת כבישים ובכל מחיר. במפגש ההנחיות בין השר הממונה בן גביר ליועמ"שית, תפעל המשטרה לפי הנחיותיה, שהן לשון החוק.