4 צפייה בגלריה
אמבולנס מגיע לבית החולים זיו, ארכיון
אמבולנס מגיע לבית החולים זיו, ארכיון
אמבולנס מגיע לבית החולים זיו, ארכיון
(צילום: אחי"ה ראבד)
גבר בן 54 מטובא זנגריה נורה למוות הערב (שלישי) ביישוב שבגליל המזרחי. הוא פונה לבית החולים זיו בצפת מצב אנוש, אך הוא הגיע לשם ללא רוח חיים - והרופאים נאלצו לקבוע את מותו. מהמשטרה נמסר כי "הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך בין עבריינים".
עוד מסרה המשטרה כי "השוטרים הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה". מדובר ברצח ה-179 בחברה הערבית מתחילת השנה.
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בואדי עארה
זירת הירי בואדי עארה
זירת הירי בוואדי ערה, בחמישי. היום נקברה הקורבן אלאא ג'עו בת ה-25
כמה שעות לפני כן, עשרות השתתפו בהלוויתה של הנרצחת הקודמת בחברה הערבית - אלאא ג'עו בת ה-25, תושבת אום אל פחם שנורתה ביום חמישי בצומת מושריפה שבוואדי ערה, ומותה נקבע אתמול בבית החולים רמב"ם שבחיפה. הצעירה שנרצחה נקברה ליד אביה מוחמד ג'עו, שנרצח לפני כארבעה חודשים. רוב בני משפחתה של ג'עו לא השתתפו בגלל הסכנה שנשקפת לחייהם.
ג'עו, נזכיר, נורתה כשחזרה מביקור אצל אמה, שאושפזה בבית החולים אחרי שרעולי פנים ירו בה בביתה באום אל פחם ופצעו אותה אנושות לפני כשבוע וחצי. היום הגיעו האם ושתי האחיות להלוויה בליווי משטרתי, והן ככל הנראה ייאלצו לעבור לגור ביישוב אחר.
4 צפייה בגלריה
שתי אחיותיה של אלאא ג'עו שנרצחה באום אם פחם מדברות לאחר שניסו לרצוח גם אותן
שתי אחיותיה של אלאא ג'עו שנרצחה באום אם פחם מדברות לאחר שניסו לרצוח גם אותן
"לא יכולים לחזור להתגורר בבתים שלנו כי אולי יחפשו וירצחו אותנו". אחיותיה של אלאא ג'עו
לא מספיק שאיבדנו את אבי, אחותי, בעלי וקרובי משפחה נוספים. עכשיו אנחנו גם לא יכולים לחזור להתגורר בבתים שלנו כי אולי יחפשו וירצחו אותנו", אמר מנאל, אחותה של אלאא שהייתה איתה ברכב כשהיא נורתה. "איפה כל ההנהגה וכל מי שמגדיר את עצמו מנהיג. למה לא מתערבים במטרה להציל אותנו מהסכנה. לא יודעת למה עד היום שותקים".
משפחת ג'עו איבדה מספר בלתי-נתפס של בני משפחה כתוצאה מהפשיעה המשתוללת בחברה הערבית - תשעה נרצחים בארבע שנים. קרוב משפחה נוסף, שבנו גם נרצח, אמר כי "לרצוח נשים זה מעשה אכזרי ביותר. אני גם יכול להשיג נשק ולהתחיל לירות, אבל אני לא עושה דבר כזה כי הרוצחים הם פחדנים. כל פעם רוצחים עוד קורבן ואין מי שיתערב".
4 צפייה בגלריה
נרצחים ממשפחת ג'עו
נרצחים ממשפחת ג'עו
מספר בלתי-נתפס של קורבנות. הנרצחים ממשפחת ג'עו, וזירת הירי באלאא
חלק ממשתפי ההלוויה מתחו ביקורת על מספר המשתתפים המועט. "אם הנרצח היה איש מוכר, היינו רואים אלפים והפגנות ועוד צעדים. ההשתתפות המאכזבת מראה עד כמה יש אפליה בין הנרצחים", אמר אדם שנכח בהלוויה. תושבת אום אל פחם ציינה כי "הזוי מאוד שהתושבים לא השתתפו. עכשיו כולם שותקים ומפחדים".
גם חתנה של אלאא, אדהם, נורה למוות בחודשים האחרונים, אך משפחת ג'עו לא התחילה לספור את קורבנותיה השנה, אלא עוד קודם לכן. הראשון שנרצח מבני המשפחה הוא מחמוד ג'עו, שנורה עוד בסוף שנת 2019 לאחר שיצא ממסגד. זיאד וחאלד ג'עו נרצחו במהלך שנת 2020.
במאי 2021 נרצח טארק ג'או על-ידי אלמוני שירה יותר מ-17 קליעים לעבר רכב שבו הסיע מבית החולים את אשתו ובנו שרק נולד. מוחמד ג'עו נרצח גם הוא ב-2021, לאחר שהשתתף בהפגנה נגד אלימות. חליל ג'עו בן ה-25 נרצח גם הוא באותה שנה. המכנה המשותף בכל מקרי הרצח האלה: אין עצורים, הרשעות או כל פענוח.