מחאת הצוותים הרפואיים בבית החולים האנגלי בנצרת
(ללא קרדיט מאדיר ינקו)

חדר המיון של בית החולים האנגלי בנצרת נסגר היום (רביעי) באופן חריג, על רקע מחלוקת קשה וטענות לתת-תקצוב שעלו מצד מנהלי בית החולים בשבועות האחרונים. "המיון נסגר ולא יקבל יותר חולים עד להודעה חדשה", נמסר מבית החולים.
בית החולים, שאינו ממשלתי ולכן לא נתמך באופן מלא על ידי המדינה, מצוי בחודשים האחרונים במשבר תקציבי עמוק, וחרף בקשת מנהליו לא נמצא פתרון תקציבי שיבטיח את המשך תפקודו. לטענתם, בית החולים נמצא בגירעון מצטבר של כ-30 מיליון שקלים ונתקל בקושי ממשי לשלם את שכר העובדים, בהם רופאים, אחים וצוותים רפואיים נוספים. משכורת חודש אוגוסט טרם הועברה לעובדי בית החולים.
3 צפייה בגלריה
מחאת הצוותים הרפואיים על סגירת חדר המיון בבית החולים האנגלי בעקבות משבר תקציבי קשה
מחאת הצוותים הרפואיים על סגירת חדר המיון בבית החולים האנגלי בעקבות משבר תקציבי קשה
עובדי בית החולים האנגלי בנצרת. הכריזו על שביתה
בשבוע שעבר הכריזו העובדים על השבתת בית החולים, שבמסגרתה הופסקה באופן חלקי פעילות המיון, חדרי הניתוח והמרפאות, ואמבולנסים נדרשו להפנות מטופלים לבתי חולים אחרים ומרוחקים. העובדים טוענים שבימים הקרובים יהיו צעדי מחאה נוספים, וחלקם אף קראו לציבור הערבי לא להצביע בבחירות כמחאה על התנהלות המדינה. ביום שבת הפגינו העובדים מול ביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד ברמת אביב בדרישה להתערבותו המיידית במשבר.
"זהו יום קשה מאוד ועצוב עבורנו ועבורי באופן אישי כרופא וכאדם עם ערכים", אמר מנהל בית החולים, פרופ' פהד חכים. "לסגור את המלר"ד של בית החולים שפועל כבר 160 שנים ומקבל בימים אלו מעל 230 חולים על בסיס יומי - זה קשה. ליבנו עם המטופלים שלא יקבלו את השירות המגיע להם, וכמובן ליבנו עם עובדי בית החולים שעוד לא קיבלו את המשכורות שלהם החודש וצריכים להתמודד עם המצב האבסורדי הזה.
"אנחנו משוכנעים שהמאבק שלנו צודק וכולנו תקווה שהמדינה תשמע את הזעקה שלנו, תתקן במהרה את העוול הכבד שנעשה לנו ושנוכל במהרה לשוב ולהעניק את שירותי הרפואה הטובים ביותר עבור האוכלוסייה בצפון הארץ, שבלאו הכי סובלת משירותי רפואה דלים ולא שוויוניים".
3 צפייה בגלריה
מחאת הצוותים הרפואיים על סגירת חדר המיון בבית החולים האנגלי בעקבות משבר תקציבי קשה
מחאת הצוותים הרפואיים על סגירת חדר המיון בבית החולים האנגלי בעקבות משבר תקציבי קשה
"כולנו תקווה שהמדינה תשמע את הזעקה שלנו". מנהל בית החולים האנגלי בנצרת
בבית החולים הסבירו היום כי במהלך השביתה ירדה קבלת המטופלים במיון ל-15% בלבד, והיום, כאמור, נסגר לחלוטין חדר המיון. הדבר עשוי להשפיע על בתי החולים הסמוכים באזור, ובהם העמק, זיו, פוריה ורמב"ם.
"אני רוצה להביע התנצלות בפני הציבור שלנו, שהתרגל לקבל את השירותים הרפואיים שלנו כבר עשרות שנים, ומבטיח להם שבקרוב מאד נחזור להעניק את השירותים שהם רגילים לקבל מבית החולים בנצרת", אמר היום יו"ר ועד הרופאים של בית החולים, ד"ר מונדר חכים, באספה שהתקיימה מחוץ לבית החולים. "לכולכם אני מודה על התמיכה בנו ובהנהלת בית החולים. אנו ננצח במאבק, כי זה מאבק צודק ומדובר בזכות שלנו".
בשבוע שעבר התייחסה גם ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) למשבר, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "משרד הבריאות, תקציב בית החולים על סף קריסה. הממשלה לא משרתת את הציבור ועוד חונקת את מי שעובדים מסביב לשעון כדי להציל חיים - בושה!".