חסן סואעד, בן 21, וארג'ואן מנאע, בת 24, נהרגו היום (שישי) מפגיעת רסיסי רקטה במרכז מסחרי במג'ד אל-כרום במטח ששיגר חיזבאללה לעבר כרמיאל והסביבה. השניים נפצעו תחילה באורח אנוש, אך בהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותם. בנוסף, גבר כבן 80 נפצע באורח קשה, אישה כבת 75 וגבר כבן 53 נפצעו באורח בינוני וארבעה אנשים נוספים נפצעו באורח קל.
4 צפייה בגלריה
חסן סואעד וארג'ואן מנאע
חסן סואעד וארג'ואן מנאע
חסן סואעד וארג'ואן מנאע נרצחו מפגיעת הרסיסים במג'ד אל-כרום
תיעוד פגיעת הרקטה במג'ד אל-כרום

4 צפייה בגלריה
נפילה במג'ד אל-כרום
נפילה במג'ד אל-כרום
זירת הפגיעה במג'ד אל-כרום
מוקדם יותר עדכן דובר צה"ל כי במטח לאזור זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון. "חלקם יורטו וזוהו נפילות", מסר. האזעקות הופעלו בשעה 15:00 בכרמיאל, שורשים, בענה, מג'דל כרום, צורית גילון, גיתה, ינוח ג'ת, דיא אל-אסד, כישור, ירכא, כסרא סמיע, מגדל תפן, לפידות, כפר ורדים, לבון, תובל ופלך.
הוועד הערבי לחירום ומוקד החירום של הרשויות המקומיות הערביות זעמו על היעדר המיגון ביישובים, ומסרו לאחר הפגיעה כי "מאז ההתחממות בחזית הצפונית הכתובת הייתה על הקיר - הרשויות המקומיות ביישובים הערבים סופגות מכה גדולה יותר. היעדר תמיכה ממשלתית מובילה למחסור חמור במקלטים ומיגוניות ובאמצעים להתמודדות עם מצבי חירום. כשרקטה נופלת ביישוב ערבי הסיכוי שייפגעו חיי אדם ורכוש הוא פי כמה גדול יותר מיישוב יהודי, בשל חוסר המיגון וההפקרה מצד הממשלה".
כמו כן, הוסיפו: "במג'ד אל-כרום יש שש מיגוניות בלבד עבור 15 אלף תושבים, כלומר מקלט ציבורי לכל 2,500 תושבים, לעומת מקלט ציבורי לכל 375 תושב בכרמיאל. אנו קוראים לממשלה לממן מיד הצבת מיגוניות ומקלטים ציבוריים למען שמירה על חיי אדם".
הזירה במג'ד אל-כרום
(צילום: אביהו שפירא)

4 צפייה בגלריה
זירת הפגיעה מג'ד אל-כרום
זירת הפגיעה מג'ד אל-כרום
זירת הפגיעה
(צילום: אביהו שפירא)
4 צפייה בגלריה
זירת הפגיעה מג'ד אל-כרום
זירת הפגיעה מג'ד אל-כרום
הזירה במג'ד אל-כרום
(צילום: אביהו שפירא)
תיעוד מזירת הפגיעה במג'ד אל-כרום

פגיעה ישירה במיגונית בשומרה

זו אינה הפעם הראשונה שיש נפגעים במועצה המקומית מג'ד אל-כרום, ורק לפני כשבועיים נפצעו באורח קל שלושה גברים ואישה מפגיעת רסיסים. באותו מטח פגעה רקטה ישירות בבית ביישוב מבלי לגרום לנפגעים בגוף, נזק נגרם למבנים רבים ולמכוניות.
עיסאם חטיב, תושב היישוב, התריע אז כי "אנחנו לא מוכנים כמו במגזר היהודי. אנחנו מקווים שיביאו לנו עוד מקלטים - ושתפסיק המלחמה. אנחנו לא מוכנים בכלל למלחמה - בשום פנים ואופן. אפילו 5%. נפל פה טיל. יש פה מקלט אחד ונכנסו מאה בני אדם לפה. בכל השכונה יש אולי שלושה מקלטים. אין שום הצעה, כל האנשים שאחראים על פיקוד העורף היו צריכים לתת תקציב לדברים כאלה - למקלטים. אם לא הייתה אזעקה, אלוהים מה שהיה קורה פה".
"ראינו את המוות מול העיניים", אמרו תושבים במג'ד אל-כרום. "זה היה מאוד מסוכן בזמן שלצערנו אין אצלנו מקלטים. הפעם בנס לא היו הרוגים, אולי בנפילה אחרת יהיו הרוגים ואסון קשה ומזעזע".
מוקדם יותר היום הופעלו התרעות על ירי רקטות וטילים בשורת יישובים בגליל העליון והמערבי. במושב שומרה שבגליל המערבי נרשמה פגיעה ישירה במיגונית.
בתוך כך, דובר צה"ל עדכן היום במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, תקפו בביירות מספר אתרים לייצור אמצעי לחימה ומפקדות של מטה המודיעין ומערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. "כלל המטרות מוקמו מתחת ובתוך בניינים בלב אוכלוסייה אזרחית, זוהי דוגמא נוספת לניצול הציני של חיזבאללה את אזרחי לבנון כמגן אנושי", נמסר.