2 צפייה בגלריה
יד ושם
יד ושם
יד ושם
(צילום: AFP)
הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב העברה של 29 מיליון שקל כתוספת תקציבים ל"יד ושם", המוסד הרשמי להנצחת השואה שמתקשה להשיג תרומות בשנתיים האחרונות מאז פרוץ המגפה.
ההחלטה להוסיף 29 מיליון שקל לתקציב, אותה יביאו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, תעלה להצבעה בפתחו של השבוע שבו מצוין יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, ו-77 שנים לשחרור מחנה ההשמה אושוויץ בירקנאו.
ההחלטה לתקצב את "יד ושם", שהפך גם למרכז עולמי לזיכרון השואה, התקבלה בעקבות הקשיים לקיים אירועי גיוס תרומות בארץ ובעולם - בין היתר בגלל הקורונה - וגם בשל היחלשות המחויבות לנושא הזיכרון בקרב חלק מהצאצאים שנהגו לתרום עד כה.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה במבוא חמה, רמת הגולן
ישיבת ממשלה במבוא חמה, רמת הגולן
"ההשקעה היא לא רק למען העבר". בנט
(צילום: גיל אליהו)
בנט, לפיד וכהן אמרו כי על מנת ש"יד ושם" יוכל לשמר ולהעמיק את זכר השואה בדור שבו לא יהיו עוד עדים חיים, להרחיב את עשייתו החינוכית בארץ ובעולם, כמו גם להילחם בתופעות של אנטישמיות והכחשת שואה – הוחלט להעביר תוספת של 44% לתקציב השנתי של המוסד, שעומד על 200 מיליון שקל בשנה.
"ההשקעה שלנו היא לא רק למען אירועי העבר והזכרונות המרים, אלא כמו שנאמר בתהילים ע"ח 'למען ידעו דור אחרון'", אמר רה"מ. השר לפיד הוסיף: "זיכרון השואה הוא צו מוסרי שלנו כאומה, ומבחינתי גם צו פרטי כבנו של ילד מגטו בודפשט. תפקידנו כממשלה לדאוג שחקר השואה ושימור הזיכרון ימשיכו לפעום בתוכנו". השרה כהן אמרה כי "הגדלת התקצוב מצד המדינה היא צעד מתבקש שיאפשר לנו לתעד ולהנציח את הסיפורים האישיים של השורדים, רגע לפני שהדור הזה נעלם לנו".