יהודית תירוש מהפרקליטות, ז׳ק חן ובועז בן צור, השבוע
(צילום: גלעד כהן)

ברקע דברם של השופטים, שאמרו לנציגי התביעה שיתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000 - אמר גורם משפטי בכיר ל-ynet: "צו השעה - לערוך הסדר עם נתניהו, כדי לעצור את המתח החברתי והפוליטי שגרם המשפט". הגורם, שהיה מעורב לפני שנה וחצי בניסיון לערוך הסדר טיעון בין התביעה שבראשה עמד אז אביחי מנדלבליט, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי "צריך למצוא דרך על מנת שהמשפט יסתיים, ומנגד נתניהו ייענש בצורה מידתית".
לדבריו של אותו גורם, "העובדה שהשופטים אמרו לצדדים לחתור להסדר, גם בנימוק של צורך לאומי, היא במוקד העניין". הגורם הבכיר הזכיר את נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק, שניסה אז להניע את המהלך בטיעון דומה. "צריך למצוא דרך על מנת שהמשפט יסתיים, ומנגד נתניהו ייענש בצורה מידתית", אמר. ברק הסביר אז בשיחה עם ynet כי עסקת טיעון - הכוללת קלון - היא אינטרס ציבורי שגובר על המשך ניהול המשפט.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וגלי בהרב מיארה
בנימין נתניהו וגלי בהרב מיארה
"צו השעה - הסדר". נתניהו ובהרב-מיארה
(צילום: AP, מישל אמזלג, לע״מ)
הגורם הוסיף כי התביעה לא צריכה לעמוד על הטלת קלון על נתניהו, אלא ללכת להסדר הקודם, שעל פיו הקלון יידון רק על ידי בית המשפט במסגרת הסדר הטיעון. הגורם טען שכדי למנוע מנתניהו הרחקה ממושכת מהחיים הפוליטיים, שהיא הגורם שפוצץ את עסקת הטיעון אז, ניתן לשקול תיקון חקיקה לקיצור תקופת הקלון.
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, נציין, תכנס לקראת אמצע החודש הבא דיון עם צוות התביעה במשפטו של נתניהו, במטרה לבדוק היתכנות לעריכת הסדר טיעון עימו. הצעד מגיע בעקבות ההתייעצות המיוחדת שקיימו השבוע השופטים עם הסנגורים ונציגי התביעה בתיק 4000 (בזק-וואלה), שבו נאשם רה"מ בקבלת שוחד מאנשי העסקים שאול ואיריס אלוביץ' ובמרמה והפרת אמונים. היועמ"שית תמתין לשובו של צוות התביעה בתיק המתנות (תיק 1000), השוהה בלונדון לצורך עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן.
אמש פרסמו ברוך קרא ואביעד גליקמן בחדשות 13 כי השופטים במשפט נתניהו אמרו לנציגי התביעה שיתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000. בפגישות קודמות, לחצו השופטים על נציגי הפרקליטות להסכים לגישור פלילי. בשתי הפגישות נכחו עורכי הדין של נתניהו ואלוביץ'. בסרטון שצולם השבוע נראו התובעת עו"ד יהודית תירוש, עו"ד ז'ק חן המייצג את אלוביץ' ועו"ד בעז בן צור המייצג את נתניהו בדרכם לפגישה.
הבוקר אמר יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן כי הפרסומים האחרונים בעניין תיק 4000 הם "הוכחה נוספת לליקוי המאורות שהפך את מערכת המשפט למוטה פוליטית ולמזוהה עם מפלגות ומחנות פוליטיים". בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב בנוסף: "זהו האיום הגדול ביותר על הדמוקרטיה בימינו. חייבים לתקן את מערכת המשפט, וזה מה שנעשה, בעזרת השם".