2 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
"הרפורמה שלו גרמה נזק עצום". יריב לוין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בכירים בליכוד אמרו בימים האחרונים כי אסור למפלגה לחזור לחקיקה חד-צדדית של סעיפי המהפכה המשפטית כפי שקרה בכנס הקיץ של הכנסת, ויש להוביל מהלכים מעתה רק בהידברות ובהסכמה. שרים וח"כים טענו גם כי אם הליכוד יתמקד רק במהפכה, כפי שקרה בחודשים האחרונים, ולא יתייחס לחיים עצמם - הוא ייפגע קשה מאוד גם מבחינה אלקטורלית.
"אסור לתת ליריב לוין להוביל חקיקה חד-צדדית כפי שהוא מתכנן להוביל בכנס הבא", אמר בכיר בליכוד, וטען כי "גם נתניהו כבר מבין את זה". לדבריו, "המקורבים של ראש הממשלה מבינים היום שכל הרפורמה הזו גרמה נזק עצום".
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
מתבטא נגד חקיקה חד-צדדית, "על דעת רה"מ". אקוניס
(צילום: מארק ישראל סלם)
ההתבטאויות האלו מצטרפות לפרסומים על שרים וח"כים בליכוד שמתנגדים להמשך חקיקת המהפכה המשפטית, ובהם שר הביטחון יואב גלנט, שלפי טורו של נחום ברנע הבוקר ב"מוסף לשבת" דוחף לממשלת אחדות; השר אבי דיכטר שהתנגד ל"בריונים שמקדמים חקיקה קיצונית"; השרים גילה גמליאל וניר ברקת; יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן, ח"כ אלי דלל ועוד שרים שהעבירו מסרים בשיחות סגורות נגד המהלכים של לוין, שמחה רוטמן ואיתמר בן גביר.
הבוקר הצטרף לקריאות האלה בקולו גם שר המדע אופיר אקוניס, שטען בתוכנית הרדיו "נבחרים" כי "על דעת ראש הממשלה אני אומר שהמשך החקיקה יהיה תוך רצון להסכמות רחבות. לזה צריך תמיד גם צד שני". בנוסף, יצא אקוניס מפורשות נגד לוין, כשטען כי "אין סיבה שהוועדה לבחירת שופטים לא תתכנס להכרעות בערכאות של בתי משפט השלום והמחוזיים".
בליכוד גם מותחים ביקורת על הציר של לוין-רוטמן-בן-גביר, שמצליח ללחוץ ולכופף את נתניהו. "אנחנו צריכים להתנתק מבן גביר ומכל הגורמים הקיצוניים בקואליציה שרק עושים נזקים לליכוד", אמר שר בליכוד.
כך נראה יום ההצבעה על עילת הסבירות

ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי), לשעבר בן-ברית פוליטי וחבר אישי קרוב של לוין, סיפר השבוע איך שר המשפטים מפעיל את בן גביר מאחורי הקלעים כדי ללחוץ את נתניהו. לדברי אלקין, "יום קודם לוין מתקשר לאיתמר, שמעביר לו מסרים איך ללחוץ על נתניהו ואז נתניהו מתקפל. אני יודע איך זה עובד".