בית משפט השלום בבאר שבע גזר עשרה חודשי מאסר ופיצוי בגובה של 30 אלף שקלים על שוטר שביצע מעשים מגונים בעמיתו, חניך בבית ספר לשוטרים. השניים שירתו יחד בקורס וישנו באותו חדר. לפי כתב האישום בו הורשע, השוטר ביצע מעשים מגונים בחברו בזמן שישן.
המחלקה לחקירות שוטרים, שהגישה את כתב האישום, טענה כי נסיבות העבירות חמורות יותר, שכן מדובר בשני שוטרים, גברים, ולא בכל יום מובא עניין שכזה לפתחו של בית המשפט. "הנאשם ניצל את האצטלה של קורס שוטרים והלינה המשותפת כדי לעשות במתלונן את זממו", נכתב בכתב האישום. עוד טענו כי המעשים שביצע הם "התגשמות סיוטו של כל נפגע" וכי נדרש אומץ רב מצד המתלונן לחשוף את הפרשה. בית המשפט התיר לפרסם את גזר הדין לבקשת מח"ש, ללא פרטי הנאשם.
2 צפייה בגלריה
 "עבירות שנעשו כשהמתלונן ישן ולא יכול היה להתנגד". אילוסטרציה
 "עבירות שנעשו כשהמתלונן ישן ולא יכול היה להתנגד". אילוסטרציה
"עבירות שנעשו כשהמתלונן ישן ולא יכול היה להתנגד". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שופט בית משפט השלום רון סולקין כתב בגזר הדין כי "כל עבירת מין המפרה את זכותו של מאן דהוא לכבוד ולשמות הגוף היא חמורה. אך משנה חומרה נודעת למצב בו נפגע העבירה הוא עמיתו לשירות ולקורס, שותפו לחדר, המצוי עמו ביחסי רעות ואחווה, כפי שנהוג בין 'אחים לנשק'. על אחת כמה וכמה חמורים הדברים כאשר מדובר בעבירות שנעשו כשהמתלונן במצב שינה, באופן בו אינו מודע למעשה ואינו מסוגל להתנגד, לפחות לא בשלבים הראשונים".
"תוצאותיהן של עבירות מסוג זה נצרבות בנפשם של נפגעות או נפגעי העבירה ומלוות אותם, תוך שהן משאירות חותם ופוגעות בתחושת הביטחון והערך העצמי", כתב סולקין. "לפגיעות אלה השלכות עתידיות בכל הנוגע להתקדמות הנפגעות או הנפגעים במישורים השונים בחייהם. נפסק לא פעם, כי בעבירות מסוג זה - נסוגות לאחור הנסיבות האישיות אל מול האינטרס הציבורי. על מערכת אכיפת החוק לנקוט כל צעד שנדרש למגר עבירות אלה, ועל בית המשפט לומר דברו בדרך של ענישה מוחשית כלפי עבריינים מסוג זה".
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
הקורבן מתקשה לגייס כוחות כדי לעבור את קורס הקצינים ולהתקדם במשטרה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
התקיפה המינית הותירה את חותמה במתלונן, שעד עתה מתקשה לגייס כוחות כדי לעבור קורס קצינים ולהתקדם בעבודתו במשטרה. השופט רון סולקין קבע כי הנאשם לא גילה אמפתיה כלשהי כלפי הקורבן שלו. "בית המשפט התרשם מקושי עצום אותו חווה נפגע העבירה כתוצאה מהצורך להיחשף כלפי מח"ש - הן בכובעה כיחידה חוקרת והן בכובעה כתביעה, כמו גם הצורך להיחשף כלפי בית המשפט, לרבות הנאשם וכלל הנוכחים באולם. ניכר היה כי המתלונן חווה מחדש את הטראומה", הוסיף השופט.
בית המשפט לקח לזכותו את שירותו הארוך בצה"ל ובמשטרת ישראל, לרבות ההערכות החיוביות כלפיו. "אם כי יצוין לעניין זה", כתב השופט סולקין, "כי בתחום של עבירות מין, לא פעם, המדובר בנאשמים שבמישורים אחרים מנהלים את חייהם ללא דופי ואף זוכים להערכה מסביבתם. מדובר בנאשם בוגר, בעל ניסיון חיים, לאחר תקופה ארוכה של שירות הן בצה"ל והן במשטרת ישראל, נאשם שהיה ביכולתו להבין עד תום את המשמעויות של מעשיו".
מעו"ד אייל בסרגליק המייצג את החשוד, יחד עם רונזה קופטי ממשרדו נמסר: "תיק זה הגיע למשרדנו לצורך הגשת ערעור. נתבקשנו אף לטעון לעונש בעניינו, כאשר תחילה המאשימה ביקשה חמש שנות מאסר ולאחר טיעונים לעונש ירדה לשנה. מבדיקה קפדנית של הראיות ושל פסק הדין עולה כי לא היה כל בסיס להרשעה, שעה שהמתלונן עצמו לא זכר שהיה אירוע ואף לא חשב שאירע דבר, בהמשך נזכר ואז הוגשה התלונה. בית המשפט טעה בשורה של טעויות עובדתיות קשות שבכוונתנו להפוך בערעור. באופן חריג, ולמרות שבית המשפט רצה לשלוח את מרשנו מיידית למאסר, עיכבנו את ביצוע העונש וניתן עיכוב ביצוע גם על פרסום שמו של מרשנו ולא בכדי. האמת תובהר בערעור".
מהמשטרה נמסר: "אנחנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון. עם הפתיחה בחקירה נגד השוטר הוחלט על השעייתו מהחיל. לאחר ניהול ההוכחות והרשעתו במעשים המיוחסים לו, הוחלט לסיים שירותו של השוטר בחיל, עוד טרם נגזר דינו למאסר".