נציגי צה"ל הודיעו היום (רביעי) למשפחתו של סהר ברוך, שנחטף מקיבוץ בארי לרצועת עזה במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר, כי הוא נהרג במהלך הניסיון לחלץ אותו מהשבי. כוח מיחידה מיוחדת ניסה לחלץ את ברוך בשעות הלילה ב-8 בדצמבר. למחרת הודיעו בבארי כי ברוך נרצח בשבי.
לפי צה"ל, בשלב זה לא ניתן לקבוע את נסיבות המוות של ברוך, ולא ידוע אם הוא נרצח על ידי חמאס במהלך ניסיון החילוץ או נהרג מאש הלוחמים שפעלו במקום. "צה"ל ימשיך ללוות את משפחת ברוך ואת יתר משפחות החטופים ככל שיידרש", נמסר.
1 צפייה בגלריה
סהר ברוך
סהר ברוך
סהר ברוך ז"ל
ב-9 בדצמבר, יום אחרי ניסיון החילוץ, הודיע קיבוץ בארי על הירצחו בשבי של ברוך. עידן ברוך, אחיו של סהר, נרצח בשטח הקיבוץ כשהשניים ניסו לברוח דרך חלון ביתם. סבתם, גאולה בכר, נרצחה גם היא בבוקר הטבח.
סהר היה בן 25 במותו. הוא הותיר אחריו את הוריו תמי ורוני ברוך, ואת אחיו גיא וניב. כחודש לפני הטבח חזר מהטיול הגדול בדרום אמריקה, ומעט אחריו היה אמור להתחיל את לימודיו כסטודנט במחלקה להנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון.
הכתבה מהחודש שעבר, אחרי ההודעה על מותו
(צילום: ירון ברנר)

דודתו של סהר, מירב ברקאי, סיפרה כי בבוקר ה-7 באוקטובר הוא ואחיו עידן שהו בבית המשפחה בבארי, ונכנסו לממ"ד עם הישמע האזעקות והירי. "הם לא הצליחו לסגור את הדלת והשתמשו בארון. המחבלים זרקו לתוך הממ"ד שלושה רימונים, עידן נפגע וסהר טיפל בו".
לדבריה, "כשהבית התחיל להישרף והלהבות היו גבוהות הם החליטו לקפוץ החוצה. עידן קפץ ראשון, וכנראה בסמוך לזה הוא נורה ונרצח. סהר נשאר אחריו". במשך תקופה ממושכת לא ידעו בני המשפחה אם סהר נחטף על ידי חמאס ואם הוא בחיים. ב-8 בדצמבר פרסם חמאס סרטון שבו ברוך נראה מדבר, ולאחר מכן נראית גופה מגואלת בדם. חמאס, שלאורך המלחמה מנהל טרור פסיכולוגי, הצהיר אז שהוא נהרג במבצע של צה"ל לשחרור חטופים.