סכסוך בין משפחות בדואיות הוביל אתמול (שלישי) לקרב יריות בעיר העתיקה בבאר שבע. בחקירת האירוע התברר כי אזרח שהיה במקום חשב שמדובר בפיגוע, וירה לעבר אחד החשודים שלקחו חלק בעימות. שני מעורבים נוספים נפצעו מירי במהלך הקרב, שהיה לאור יום.
המשטרה עצרה אתמול חמישה חשודים באירוע הירי. אחד העצורים הוא עבד אל חכים אבו עראר (31), תושב ערערה בנגב, שנפצע מירי. מהחקירה עולה כי אזרח שהבחין בו סבר שמדובר בפיגוע וירה לעברו. במשטרה אמרו שטרם ברור אם הוא נפגע מהירי של האזרח או של המשתתפים בקטטה ובקרב היריות. יחד עם זאת, בדיון בהארכת מעצרם של ארבעה מהחשודים אמר במפורש נציג המשטרה אמר כי האזרח ירה באחד החשודים.
זירת הירי בלב העיר העתיקה בבאר שבע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א / ללא קרדיט מאילנה קוריאל )

הפצוע, עבד אל חכים, חשוד כי הוא השתתף בקטטה ופצע אחרים. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ובית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו בחמישה ימים. יחד איתו נעצרו החשודים סעד, מחמד, חמזה וסאלח אבו עראר. בדיון בהארכת מעצרם אמר נציג המשטרה, החוקר מוריס בן סימון: "אתמול אירע אירוע חריג, אירוע ירי בעיר באר שבע בו נפצעו מספר אנשים. אזרח חשב שמדובר באירוע של מחבלים וירה באחד החשודים, עבד אל חכים אבו עראר. בזירה נעצרו מספר חשודים. בחקירתם טענו ששמעו על אירוע ירי והגיעו למקום".
המשטרה עצרה שלושה חשודים שנמלטו מהזירה ברכב שהיה מעורב באירוע, ואף אספו מהזירה את בן משפחתם שנפצע. המשטרה גבתה עדות מהאזרח שירה בעבד אל חכים, שסיפר שזיהה אותו כיורה ופצע אותו. מהחקירה עלה כי בעקבות קטטה שהחלה בין שני פלגים בתוך אותה משפחה בדואית הוזעקו החשודים למקום, כדי לסייע לקרוביהם. הם סיפרו לחוקרים שבעקבות אירועים קודמים הם הולכים בחבורות, כדי שלא ינקמו בהם. בדיון אמר בו סימון כי מדובר באירוע מורכב "בעל אופי כמעט פח"עי, שבנס אזרחים לא נפגעו".
"האזרח לפחות נתן הסבר סביר", אמר נציג המשטרה בדיון, במענה לשאלת סניגורם של החשודים שתהה מדוע האזרח היורה לא נעצר.
"הוא אמר שהוא היה בטוח שמדובר באירוע של מחבלים, ושמע יריות במקום מרכזי. אחד כזה לעצור? לעומתו הם באו במיוחד לקטטה הספציפית הזאת. לא בחלו באפשרות שיפגעו בחפים מפשע, ילדים או אזרחים תמימים, ולהעביר את הקטטה מערוער לבאר שבע". השופטת אחינעם צוריאל האריכה את מעצרם של שלושה מהחשודים בחמישה ימים, ושיחררה חשוד רביעי למעצר בית מלא.
יש לציין כי לאחר הירי בעיר העתיקה המשיכו הצדדים להתקוטט בבית החולים סורוקה בבאר שבע. מהמשטרה נמסר כי נעצרו שישה חשודים במעורבות בקטטה בבית החולים.