(צילום: ירון ברנר)

שמעון שבס, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה בכהונת יצחק רבין, התייחס הבוקר (שני) לאמירה בערוץ 14 כי "הגיע הזמן לשחרר את יגאל עמיר", והביע זעזוע ב-ynet Live: "זו מדינה מטורללת כבר הרבה זמן. הבעיה היא שציבור שלם מוחא כפיים, והמנחה של האירוע המבהיל הזה לא אומר מילה".
2 צפייה בגלריה
שמעון שבס
שמעון שבס
"אני לא מבין את זה". שבס
(צילום: אבי כהן)
2 צפייה בגלריה
שמעון שבס ביחד עם יצחק רבין
שמעון שבס ביחד עם יצחק רבין
שבס מאחורי יצחק רבין. "לא ראיתי חצי שנה מטורפת כזו"
(צילום: דוד רובינגר)
כאמור, פאנליסט התוכנית "הפטריוטים", עורך הדין ארי שמאי, אמר אמש בתוכנית בשידור חי כי "הגיע הזמן לשחרר את יגאל עמיר", רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. בתגובה, הוא זכה למחיאות כפיים מהקהל באולפן - לצד הסתייגות חלק מחברי הפאנל. בעקבות הסערה שעוררו הדברים, בערוץ הודיעו כי שמאי לא יוזמן יותר.
"מדובר באולפן של אנשים שעוברים בעיניי את כל הקווים האפשריים", אמר שבס, "ינון מגל, שאבא שלו עבד איתי במשרד הביטחון תחת רבין, ואהב אותו, מתהפך בקברו שהבן שלו ככה מתנהג. אני לא מבין את זה".
ארי שמאי בתוכנית "הפטריוטים"
(צילום: ערוץ 14)

איך הגענו למצב הזה? "לשמחתי גדלים פה דורות חדשים ולא כל כך זוכרים ויודעים, אבל גם אז לא היה מדובר בעשבים שוטים. עשרות אלפים מאוד נהנו מרצח רבין. צריך להבין את זה, להכיר בזה ולהתנגד לזה - יש היום ציבור בישראל של מאות אלפי אנשים שבעיניי הם לא במיינסטרים של הציונות החילונית, הליברלית והמסורתית שהייתה אז. הייתי עם אנשי בני עקיבא בכל המסלול הצבאי שלי, המסלול התיישבותי. הם היו אחיי תמיד. היום האנשים האלה הם לא אחים שלי. אם היו אז לצידנו ברחובות, לפני 28 שנה, שקמה ברסלר, משה רדמן - כל האנשים המעולים האלה ומאות האלפים שיוצאים בכל מוצאי שבת למנוע את ההסתה הנוראית וההמרדה שיצאה ממקורות פוליטיים, דתיים ומשיחיים - אולי היינו מונעים גם את הרצח".
אתה רואה בעיני רוחך מצב שהרוצח משתחרר? "אני לא רוצה להאמין בזה, אבל הכול יכול להיות כאן - אתה רואה את החוקים המטורפים האלה. אני כבר לא ילד קטן, עברתי כאן באמת הכול - הרבה טראומות, שמחות וימי עצב - ולא ראיתי חצי שנה מטורפת כזו".
אתה מתכוון להתלונן על ערוץ 14? "מה עוזרות פה תלונות? יש פה מישהו שמתלונן והתלונה שלו נבדקת, נחקרת? הכול פה בלגן".