2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
"המצב שהגענו אליו כואב לכולנו". קיש
(צילום: מארק ישראל סלם)
שר החינוך יואב קיש (הליכוד) התייחס היום (ראשון) לראשונה לנסיבות שהובילו להתפטרותו שלשום של מנכ"ל משרדו אסף צלאל. במכתב ששלח למורים כתב קיש כי "ימים אחדים לאחר ט' באב, וכאומה, אנחנו נמצאים שוב בתקופה קשה של מחלוקת עמוקה ושבר בעם. המצב שהגענו אליו כואב לכולנו".
לדברי קיש, "כמי שעומד בראש מערכת החינוך אני רואה חשיבות לאומית באיחוי הקרעים. כעת החובה לקבל אחריות, לתת עדיפות לטיפול בעצירת השסע והקרע בעם, זו המשימה של כולנו והיא משימתנו החשובה ביותר".
(צילום: ירון ברנר)

קיש הוסיף כי "כעם אחד עלינו להוכיח שגם ברגעי המשבר הקשים ביותר ידנו מושטת גם למי שחושב אחרת. עלינו לטרוח ולעבוד קשה ככל שיידרש למציאת פתרון שיוביל להסכמות רחבות ולאיחוי הקרעים. רק דרך הקשבה, קבלת האחר ורצון אמיתי לשותפות נוכל לצאת מהמשבר. זו הדוגמה האישית שעלינו לתת לילדינו. על כל הצדדים לעצור מיד את ההתבטאויות הקיצוניות, להוקיע אותן ולבקרן בנחרצות".
עוד כתב כי "לאחר עזיבת מנכ"ל המשרד, אסף צלאל, מיניתי לממלא מקום מנכ"ל המשרד את מנהל מחוז ירושלים, מאיר שמעוני. מאיר איש חינוך עתיר ניסיון וזכויות, שגדל וצמח שנים רבות במערכת החינוך. יחדיו נמשיך לנהל את מערכת החינוך בממלכתיות ובאחריות. ההנחיות שיועברו לשטח ימשיכו להיות אך ורק הנחיות ראויות וערכיות שמקבלות כל מגדר, כל מגזר וכל ילד, בלי הבחנה בין דת, גזע ומין.
"עלינו להמשיך לשמור על שיח פתוח, כן ומכבד. עלינו להיות קשובים לכאב של כל אחד מהצדדים, ולאפשר לכל אחד ואחת להביע את עמדתם בחופשיות ובלי חשש", הוא הוסיף. "לצד האחריות של הדרג המדיני, אני סבור כי אחריות רבה מוטלת גם על כתפינו, עלינו להוביל את המאמץ לאחדות".
2 צפייה בגלריה
אסף צלאל
אסף צלאל
"מבקש לקחת אחריות ולסיים את תפקידי". צלאל
(צילום: יריב כץ)
שלשום הודיע צלאל כי הוא עוזב את תפקידו, לאחר חצי שנה בלבד, במחאה על החקיקה החד-צדדית של המהפכה המשפטית. "כנציג ציבור אני מבקש לקחת אחריות ולסיים את תפקידי. הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה, וכפועל יוצא הודעתי הבוקר לשר החינוך על החלטתי לסיים את תפקידי במשרד", כתב צלאל.
במכתב לעובדים שבו הודיע על התפטרותו כתב צלאל דברים דומים, אך הוסיף כי "אני כותב לכם על גבול דמעות. כנציג ציבור ביקשתי לקחת אחריות על המצב שנוצר. לא אוכל להמשיך לשרת את המערכת שאני כל כך אוהב ורציתי להביאה לחוף מבטחים שאליו היא זקוקה".