חודשיים אחרי מתקפת הפתע של חמאס בדרום, מתפרסם תיעוד חדש שמראה את הקלות הבלתי-נתפסת של חדירת מחבלי ארגון הטרור בנשקים שלופים לחוף זיקים ב-7 באוקטובר. המחבלים שהגיעו מעזה דרך הים על סירות רצחו עשרות אזרחים וחיילים.
תיעוד החדירה לחוף זיקים ב-7 באוקטובר

חוף זיקים, שסמוך לקיבוץ באותו שם שבעוטף עזה, הפך בשבת הארורה לזירה של טבח והרס לאחר שמחבלי חמאס פשטו עליו והחלו לירות לכל עבר. קבוצת צעירים שבילו בחוף ניצלו לאחר שמצאו מחסה מפני המחבלים בבסיס צבאי, אך בחוף נרצחו כ-10 אזרחים, ומאוחר יותר אותרו גופותיהם של 9 נוספים במיגונית סמוכה.
המחבלים שפשטו על חוף זיקים החלו לירות בכל מי שנתקלו בו. אזרחים שתפסו מחסה במיגונית נקלעו למלכודת מוות לאחר שהמחבלים זרקו לתוכה רימונים וירו בהם. בין הנרצחים במיגונית היו אריה אוזן, תושב מושב גילת, שהגיע לחוף יחד עם בנו אלי מאשדוד כדי לדוג. משפחתם של אריה ואלי נאלצה לחפש מידע לבדה במשך ימים, לאחר שכמו משפחות של קורבנות ונעדרים רבים, גילתה שהמדינה לא ממהרת לעזור.
במשטרה ובמד"א היו עמוסים באותה שבת, ובני המשפחה תפקדו בעיקר בשטח. "יצאנו למסע הזוי ובלתי נתפס לחפש את אבא שלי ואחי כי אף רשות לא ידעה לתת לנו מידע ולא יודעת מה קורה שם", סיפרה אחותו של אריה. "המשטרה ומד"א לא היו יכולים להגיע למקום. המשטרה בהתחלה ענתה לנו שזה בטיפול, אבל אחרי זה כלום. בהתחלה הייתי מאוד אופטימית, אך בשבת בצהריים הבנו שהמצב לא טוב ולא הגיוני. פתחנו חמ"ל משלנו והתחלנו להפעיל קשרים".