החשוד ברצח דניאל אמינוב בדירה במגדל בתל אביב ביום שבת האחרון ממשיך לטעון בחקירתו כי אינו זוכר את שאירע. לטענתו, הוא סובל מפוסט טראומה הקשורה בשירותו הצבאי - אך ככל הידוע, הוא השתחרר ממילואים כבר לפני תקופה ארוכה יחסית. בגרסתו, טען ששב ממילואים בדרום - אבל לא ידוע אם אכן שירת במלחמה.
החשוד ברצח מובא לדיון בהארכת מעצרו

יחד עם זאת, היחידה החוקרת של המשטרה לא יודעת לנקוב באיזה תאריך בדיוק שוחרר ממילואים, וגם אינה בטוחה אם היה לוחם או תומך לחימה.
כפי שפורסם ב-ynet, בדירה של החשוד שבה התבצע הירי, נמצאו סמים, אלכוהול וגז צחוק - וכעת מתברר כי החשוד, זוגתו ובת הזוג של הקורבן היו שיכורים בזמן שעוכבו על ידי המשטרה.
2 צפייה בגלריה
דניאל אמינוב, זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
דניאל אמינוב, זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
הקורבן דניאל אמינוב - לצד הכניסה לבניין
(צילום: יובל חן)
הוא עבד במשך קרוב לשנה בחברת אבטחה אזרחית ובניגוד לפרסומים שונים לא שימש כמאבטח של ראש הממשלה בנימין נתניהו או של השר בני גנץ.
היחידה החוקרת עדיין אינה יודעת להסביר מה מידת מעורבותה של בת הזוג של החשוד, אבל משוכנעת כי "יש לה מעורבות שעוד תתגלה ככל שהחקירה תעמיק". בחקירה היא לא הצליחה להסביר מה גרם לבן הזוג שלה להוציא אקדח ולירות במנוח.
מצלמות האבטחה תיעדו את החשוד יוצא מהדירה ופולט כדור במסדרון, בזמן שככל הנראה ניסה לפרוק את הנשק. כמו כן, החשוד חייג למד"א והמתין לצוותי ההצלה שהזעיקו את המשטרה.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
זירת האירוע
(צילום: יובל חן)
החשוד ממשיך לטעון בחקירתו לקו ל"פוסט טראומה ואי שפיות באותו הרגע", וטוען כי אינו זוכר מה התרחש. גורמים המעורבים בחקירה מתקשים להאמין כי קו ההגנה הזה יחזיק.
המאמץ החקירתי כרגע מושקע בניסיון להבין מה הייתה הדינמיקה בין האנשים הנוכחים בדירה שהובילה לאירוע הטרגי. "יש התנהלות שקשה להסביר אותה", ציין גורם המעורה בחקירה.
בין החשוד וזוגתו והקורבן שעבד בבניין, הייתה היכרות מוקדמת בת כשמונה חודשים. בערב האירוע הם נפגשו יחד עם בת הזוג של הקורבן לערב חברתי, כשעדיין לא ברור כיצד הוא הידרדר לכדי רצח.
מקרה הירי התרחש בדירה ברחוב בה נכחו באותה העת ארבעה אנשים: דניאל אמינוב, זוגתו, היורה ובת הזוג שלו. לפי חקירה ראשונית, המנוח נפגע מארבעה כדורים שהביאו לתוצאה הקטלנית.