נתניהו בישיבת הסיעה, היום
(צילום: ערוץ כנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר אחר הצהריים (יום ב') הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת הליכוד. ynet העביר את הדברים בשידור ישיר.
"יש לנו הצלחה גדולה", אמר נתניהו לח"כים. "היינו ב-9,000 נדבקים ליום, וירדנו מתחת ל-1,000. היינו ב-19.5% חיוביים ביום, ועכשיו אנחנו על 3.5%. זו הצלחה גדולה. פעלנו בנרחצות ובתעוזה כדי לעשות את הסגר הזה. דבר שרבים התנגדו לו".
נתניהו הוסיף כי "אני לא רוצה להגיד לכם שאין בעיות. יש בעיות. צריך לצאת בצורה מודרגת ואחראית. הציבור החרדי שומר על ההנחיות, אבל יש מי שלא. אנחנו נגביר אכיפה, נהדק את הסגרים וננקוט בצעדים הדרושים. אני מקווה שלא, אבל אני מקווה שנעשה את זה תוך כדי הידברות".
1 צפייה בגלריה
ישיבת סיעות בלוק הימין
ישיבת סיעות בלוק הימין
רה"מ נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה ציין כי "החרדים יותר צפופים. יותר קשה שם כי אין 'זום' לילדים. זה עוד לא ירד לאן שזה צריך לרדת, לכן אנחנו מבקשים את שיתוף הפעולה של הציבור החרדי ומנהיגיו, ושל כולם, ונעשה מה שצריך צריך לפעול יחד כדי להפוך ערים אדומות לירוקות ולצאת מהסגר הזה מהגל השני בהצלחה גדולה כמו שיצאנו מהגל הראשון".
בחלק הסגור של הישיבה אמר יו"ר הסיעה, מיקי זוהר, כי הוא החליט "לשנות גישה" בדרכי ההתבטאות שלו. זאת, בעקבות דבריו האחרונים שחוללו סערה לאחר שנטען כי איים על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "קיבלתי החלטה עם עצמי לשנות גישה", אמר זוהר. "אתה רואה דברים ומתפוצץ. בסוף אם לא ננקוט בשיטה הממלכתית, עם כל זה שזה קשה, הליכוד עלול לשלם מחיר. אני באופן אישי הולך לשנות את השיח. גם אני עשיתי דברים שלא הייתי צריך לעשות. מקווה שזה יוביל למשהו אחר ויחזק את התנועה שלנו בהנהגת ראש הממשלה".
נתניהו אמר כי הוא לא מודאג מהסקרים האחרונים: "אני אף פעם לא מצליח בסקרים, רק בבחירות", אמר ראש הממשלה. "שמתי לב שבנט הצביע למען לפיד באי אמון לראש הממשלה. אז שיחליט אם הוא ימין או לא ימין. אני חושב שזה הדהים הרבה אנשים, זה הדהים גם אותי. אני יכול להבין שמצביעים לפזר כנסת, אבל להצביע עבור יאיר לפיד כראש ממשלה?". על ההתנהלות מול כחול לבן ציין: "או שזה יתיישר או שזה ייפול. צריך להתגייס יחד במיוחד במשבר הקורונה. כחול לבן אמרו שהם נכנסים מתחת לאלונקה, אז הגיע הזמן שייכנסו מתחת לאלונקה ויפסיקו להתנהג כאופוזיציה בתוך הממשלה".
הצהרת נתניהו מגיעה כשברקע הרמיזות מצידו ומצד פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ההקלות בערים חרדיות שעוברות מסטטוס אדום בוהק לכתום לא יהיו מיידיות. יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר (יהדות התורה) שוחח בצהריים עם נתניהו ואמר כי "תוכנית הרמזור מלווה בחקיקה שמחייבת כי ברגע שעיר יורדת מדירוג אדום - יוסרו ממנה ההגבלות".
הוא אמר כי "צריך לכבד את הפרמטרים המקצועיים ולהורות על שחרור הערים הללו באופן מיידי, זה יעניק תמריץ לרשויות לעבוד נכון ויגביר את אמון הציבור".
קודם לכן אמר נתניהו בתום סיור בבית החולים רמב"ם בחיפה כי "יש ערים אדומות שמראות כרגע, לפי הנתונים של הלילה, שהן מתחילות לצאת. אם אני לא טועה, שתי ערים אדומות מתוך חמש הערים, מתחילות לצאת. אבל אנחנו עדיין לא מוציאים אותן, זה תלוי בקיום ההנחיות.
"אני קורא לכל הציבור בערים האדומות, לציבור החרדי - קיימו את ההנחיות. אנחנו נאכוף, אבל לא פחות חשוב זה שאתם תאכפו על עצמכם. אם נעשה את זה, אז נצא מזה, ונצא בצורה טובה מהגל השני שמכה עכשיו בעוצמה בכל העולם. אנחנו יכולים לצאת טוב יותר מיתר מדינות העולם כפי שקרה בגל הראשון, אם נעשה את זה יחד".