כוחות צה"ל ממשיכים להילחם ברצועת עזה. במסגרת הלחימה תקפו כלי טיס של חיל האוויר והכוחות הקרקעיים 4,300 תקיפות, מאות עמדות שיגור נ"ט וכ-300 פירי מנהרות. בסך הכול הותקפו כ-3,000 תשתיות טרור, מתוכן מעל למאה מבנים ממולכדים ומאות חמ"לים של חמאס ומטרות פיקוד ושליטה של הארגון.
תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

במקביל, בצה"ל ממשיכים לסרוק מבנים בצפון הרצועה ולאתר אמצעי לחימה רבים. צוות קרב של חטיבה 401 פשט על פאתי מחנה שאטי ואיתר כלי נשק, ציוד לחימה ותוכניות מבצעיות, השייכות לחמאס. הלוחמים התמקדו בתשתיות טרור הממוקמות במוסדות שלטוניים מרכזיים בלב אוכלוסייה אזרחית, בהם בתי ספר, אוניברסיטאות, מסגדים ובתי פעילים.
לפי דובר צה"ל, תשתיות הטרור של חמאס הוקמו במכוון בתוך מבנים אזרחיים, כמו אוניברסיטת אל קודס ומסגד מרכזי בעזה בשם אבו בכר, שבו נחשף מרחב חבלה גדול עם חומרי תבערה ומטענים רבים.
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
תיעוד מאיתור אמצעי לחימה וציוד טרור בבתי מגורים במהלך הפעילות הקרקעית
(צילום: דובר צה"ל)

1 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה שהוחרמו במהלך הפעילות הקרקעית
אמצעי הלחימה שהוחרמו במהלך הפעילות הקרקעית
אמל"ח רב נמצא, כולל בתוך חדר ילדים
(צילום: דובר צה"ל)
לוחמי חטיבה 551 פשטו על ביתו של בכיר בג'יהאד האיסלאמי, ובתוך חדר הילדים בביתו איתרו אמצעי לחימה - ולצידם גם תמונות של מפקד כוח קודס לשעבר קאסם סולימאני ומנהיג חיזבאללה נסראללה, לצד בכיר הארגון לשעבר עימאד מורניה. בפעילות נוספת, לוחמי החטיבה איתרו במרחב אזרחי בגזרת בית חאנון פיר מנהרה, חומרי מודיעין של ארגוני הטרור ואמצעי לחימה.
צה"ל פרסם גם תיעודים מפעילות היחידה למשימות תת-מימיות, שאיתרה אמצעי לחימה בהם אפודים ומטענים שנמצאו סמוך לחוף זיקים מתחת למים. בין היתר נמצא גם ראש נפץ קרבי של טיל נ"ט, שהושמד בצורה מבוקרת על ידי כוח של יהל"ם.
תיעוד מפעילות זרוע הים בקרקעית המרחב הימי סמוך לעוטף
(צילום: דובר צה"ל)

"בימים האחרונים ביצענו סריקות בחוף זיקים על מנת לאתר ולסכל אמל"ח אשר שקע במסגרת ניסיונות החדירה של ארגון חמאס", סיפר סרן שחר, מפל"ג חבלה ביחידה. "חלק מהאמל"ח הושמד, וחלק נמשה לחוף וטופל על ידי יהל"ם. נמשיך לפעול על מנת לסכל כל אמל"ח אשר עלול לפגוע באזרחי מדינת ישראל".