גבר בן 71 נדקר על ידי בנו למוות בפתח תקווה

בית המשפט המחוזי בלוד קבע הערב (ראשון) כי פבל נטחין (46), שדקר למוות את אביו (71) בביתו בפתח תקווה בחודש יולי, זוכה מחמת אי-כשירות. "נטחין פעל בהשפעת מחשבות שווא", הסבירו בבית המשפט. "הוא לא היה אחראי למעשיו".
לפי חוות הדעת הפסיכיאטרית שאימצה הפרקליטות, נטחין "לא היה מסוגל להבדיל בין טוב לרע בשל מצבו הנפשי". בחודש אוגוסט, הואשם בגין רצח בכוונה בנסיבות מחמירות. כעת, לא יישפט למאסר, ויאושפז במוסד פסיכיאטרי למשך 25 שנים.
3 צפייה בגלריה
הזירה בפתח תקווה
הזירה בפתח תקווה
הזירה בפתח תקווה
(צילום: יריב כץ)
המקרה, כאמור, אירע ב-7 ביולי 2021. על פי כתב האישום, נטחין, ששהה עם הוריו בביתם, נטל שתי סכינים מהמטבח, הטמין אותן במכנסיו והלך לחדר השינה שבו שהה אביו. אז, "שלף את הסכינים ודקר את אביו בעוצמה מספר פעמים בכוונה לגרום למותו", לשון האישום.
בשלב זה, החל האב לצעוק כי בנו רוצח אותו, התרומם מהמיטה ואחז בפבל. אז, נכנסה האם לחדר, שלפה מידו של בנה את הסכין והשליכה אותה דרך החלון. בשלב זה, הזעיקה האם את כוחות ההצלה, פבל הלך לסלון ואילו אביו הלך בעקבותיו - עד שהתמוטט ונפל. כוחות החירום שהגיעו לזירה קבעו את מותו של האב במקום.
3 צפייה בגלריה
הזירה בפתח תקווה
הזירה בפתח תקווה
(צילום: יריב כץ)
ביום הרצח, אחד הדיירים בבניין סיפר כי "היו צעקות חזקות. האם צעקה 'הצילו'. פתחתי את החלון וראיתי שאנשים התאספו למטה. חשבתי שהיה ריב וסיפרו לי שהבן דקר את אביו. שמענו משם צעקות פעמים רבות". שכנה אחרת של המשפחה סיפרה כי הבן "לא עובד. הוא גר עם הוריו. הם משפחה טובה ומאוחדת. לא ברור לנו מה קרה. האב היה אדם טוב".