1 צפייה בגלריה
כביש המנהרות, ירושלים
כביש המנהרות, ירושלים
כביש המנהרות, ירושלים
( צילום: שי שחר)
המקטע הצפוני בפרויקט הכפלת הנתיבים בכביש המנהרות בירושלים ייפתח בשבוע הבא. כך נודע ל-ynet. מדובר במקטע שאורכו כ-1.5 ק"מ, המהווה חלק חשוב משער הכניסה החדש לבירה ועורק התחבורה הראשי המחבר את ירושלים לגוש עציון ויתר יישובי הסביבה.
העבודות בפרוייקט כולו צפויות להסתיים במהלך 2024, שנה לפני התכנון המקורי. מדובר בפתיחה של מנהרה אחת מתוך שתיים בכביש המנהרות שתיפתח בשבוע הבא לתנועה דו סטרית, בעוד שבמנהרה הנוספת, שגם היא צפויה לכלול ארבעה נתיבים, נמשכת העבודה.
במקטע הצפוני הוקם גשר באורך של 360 מטרים ומנהרה חדשה באורך של 270 מטרים. לצד המנהרות הקיימות, נוספו שני נתיבי תנועה לכל כיוון וכן נוסף נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) ייחודי, המתחלף בהתאם לשעות העומס, כך שבשעות הבוקר הוא ייפתח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי. הנת"צ ייפתח עם השלמת הפרויקט כולו.
העבודות בפרויקט כללו גם את שיקום המנהרות הקיימות וכן את שדרוג המערכות במנהרות הקיימות והחדשות (כמו אוורור, תאורה, מים, גילוי אש ותקשורת) למערכות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות. את הפרויקט הובילו עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, והוא מנוהל ומבוצע על ידי חברת מוריה, שאף זכתה בזכותו בפרס הפרויקט המצטיין בישראל בתחום תשתיות התחבורה ב-2021.
ראש העיר משה ליאון אמר כי "הפרויקט יביא להקלה ניכרת בעומסי התנועה, יגביר את רמת הבטיחות ויאפשר זרימה קלה ונוחה יותר של התנועה". מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון אמר כי מדובר ב"פרויקט הנדסי בעל חשיבות עצומה לעיר ירושלים. סיימנו עוד שלב שיקל על עומסי התנועה וישדרג את רמת הבטיחות ואיכות הנסיעה לנכנסים וליוצאים מירושלים".