היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז חוף פענחה את רצח יבגני סטפנוב (38) מקריית ים, שחוסל בשדרות מוריה שבחיפה לפני חודש. בתיעוד מהרצח נראה החשוד, מייקל מיירס (37), יורה במנוח ואז נמלט. מחר (יום ג') מתכננת פרקליטות מחוז חיפה להגיש לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מיירס. הוא חשוד בעבירות של רצח, קשירת קשר לפשע ונשיאת נשק שלא כדין.
הרצח אירע ב-6 ביולי בסביבות השעה 09:30 בבוקר. בתיעוד מזירת הרצח נראה מיירס צועד ברחוב בחיפה עם נסטסיה גרישאיבה (22), בת זוגו לשעבר של סטפנוב. בהמשך נראה מיירס יורה בסטפנוב באמצע הכביש, לאור יום. אחר כך תועד החשוד נמלט בריצה מהזירה עם אקדח בידו. סטפנוב, שהיה מוכר למשטרה, ניסה להימלט בין המכוניות אך נפצע מהירי באורח אנוש וצוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהרצח של יבגני סטפנוב ז"ל בחיפה
תיעוד מהרצח של יבגני סטפנוב ז"ל בחיפה
תיעוד מהרצח: מיירס נמלט עם אקדח בידו
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהרצח של יבגני סטפנוב ז"ל בחיפה
תיעוד מהרצח של יבגני סטפנוב ז"ל בחיפה
תיעוד מרצח יבגני סטפנוב בחיפה, בחודש שעבר
חקירה ראשונית בשטח העלתה כי החשוד נמלט ברגל לאחד הרחובות הסמוכים. אזרח חמוש שהיה במקום חשב שמיירס הוא מחבל וירה לעברו, אך זה לא נפגע מהירי וברח. בהערכת המצב שהתקיימה במחוז חוף הוטלה החקירה על חוקרי ימ"ר מחוז חוף.
כמה שעות לאחר הרצח נעצר מיירס בדירה בטירת כרמל. איתו נעצרו גם גרישאיבה ואמה, בת זוגו של מיירס, אולגה גרישייב (44). לגרישייב ייחסה המשטרה תחילה עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט וסיוע לאחר מעשה פשע. היא שוחררה לאחר שישה ימי מעצר ונקבע כי אין לה קשר למעשים.
גרישאיבה נעצרה בחשד לעבירות של רצח, קשירת קשר לפשע וסיוע לאחר מעשה, ומעצרה הוארך, אך גם היא שוחררה לאחר שהחוקרים הבינו כי אינה מעורבת במעשים החמורים. בהמשך, נעצר חשוד נוסף, תושב רחובות בן 38, אך עם התקדמות החקירה ולאחר כמה הארכות מעצר שוחרר גם הוא.
3 צפייה בגלריה
חיים אזרד בזירה בה נרצח בחיפה יבגני סטפנוב ז''ל
חיים אזרד בזירה בה נרצח בחיפה יבגני סטפנוב ז''ל
זירת הרצח בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
מהחקירה עלה כי הרקע לרצח הוא סכסוך כספי. על פי החשד, סטפנוב השקיע כספים בעסק בבעלות גרישאיבה ואמה וחשד שהן מעלימות ממנו רווחים. ביום הרצח ליווה החשוד את גרישאיבה לטיפול רפואי בחיפה, שם המתין להם המנוח שנורה למוות.
מיירס, שוטר מג"ב לשעבר, נולד בשם מיכאל קמנשצ'קוב אך לפני כמה שנים אימץ לעצמו שם זהה לשם הרוצח הסדרתי שמופיע בסרטי האימה "ליל המסכות". הוא הורשע ב-2008 בגניבה, תקיפה הגורמת חבלה ואיומים - ונידון לחצי שנת מאסר בפועל, לאחר שמח"ש פתחה נגדו בחקירה והגישה כתב אישום. ב-2017 הוא הורשע בעבירות של שוד מזוין, חטיפה וקשירת קשר לפשע - ונידון ל-60 חודשי מאסר.
מעצרו של מיירס הוארך כמה פעמים בחודש האחרון. ביום חמישי הגישה המשטרה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום. ראש צוות החקירה, רב-פקד ביאן מולא, אמר כי "ההליך החקירתי ומלאכת איסוף הראיות הבשילו לכדי הגשת הצהרת תובע בכוונה להגיש כתב אישום ברצח ולהביא את החשוד לדין".