המתיחות בין בנימין נתניהו ליואב גלנט נמשכת, כשברקע ההכרעה המתקרבת אם ללכת לעסקת חטופים. עם זאת, שרים בממשלה אמרו אתמול (ראשון) ל-ynet כי נמוכים הסיכויים שראש הממשלה יפטר את שר הביטחון.
לדבריהם, נתניהו היה רוצה להדיח אותו אבל יודע שהמהלך יהיה בעייתי בשל המצב הביטחוני הסבוך. השרים ציינו כי נתניהו היה שמח אם גלנט היה מתפטר מיוזמתו.
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
גלנט ונתניהו
(צילום: רויטרס/Amir Cohen)
היחסים המעורערים בין השניים נמשכים לפחות מאז מרץ 2023, אז הודיע ראש הממשלה על פיטורי גלנט, שקרא להקפיא את חקיקת המהפכה המשפטית בשל פגיעתה בביטחון - ואז נאלץ לחזור בו בעקבות לחץ ציבורי.
בתקופה האחרונה, בשל חילוקי דעות בסוגיית עסקת החטופים, החריפה המתיחות ביניהם והגיעה לשיא אחרי דיון הקבינט ביום חמישי, שם קיבלו המשתתפים – בעידוד נתניהו ובניגוד לעמדת גלנט – החלטה שלפיה צה"ל יישאר בציר פילדלפי שבדרום רצועת עזה במסגרת כל עסקה עתידית.
העימות נמשך בישיבת הקבינט אתמול, אחרי שגלנט קרא לבטל את ההחלטה ולהתקדם לעסקת חטופים מול חמאס. "ההחלטה ביום חמישי היא אילוץ מיותר והיא משנית לחיי החטופים", אמר בדיון. "יש כאן ליקוי מאורות חמור בערכים שעליהם חונכתי. ההחלטה שהתקבלה בקבינט הייתה בנוהל 'יש זמן'. אם אנחנו רוצים חטופים חיים - אין להם זמן".
נתניהו ענה לו: "אני רוצה לשחרר את כל חטופינו לא פחות ממך. אני מאמין שהדרך שאני מוביל, של עמידה איתנה ותקיפה, היא הדרך הנכונה". לדבריו, עמדת גלנט תחייב את ישראל "לצאת מהפרימטר, לבצע נסיגה מוחלטת מהרצועה ולהחזיר את שלטון חמאס. לכן אני מתנגד לכך בכל תוקף".
פורסם לראשונה: 21:40, 01.09.24