המשנה ליועמ"שית, עורך דין גיל לימון, דורש הערב (ראשון) הבהרות על הליך קידומו המפתיע של רפ"ק מאיר סוויסה, קצין המשטרה שמואשם בפגיעה במפגינים, לתפקיד מפקד תחנת המשטרה בדרום תל אביב - וזאת כשנה לאחר שתועד משליך רימון הלם לעבר מוחים נגד הממשלה.
"כניסתו של רפ"ק סוויסה לתפקיד זה או ענידת דרגות סנ"צ על-ידו תהיה בניגוד לדין על כל המשתמע מכך", כתב במכתב ששלח בשם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. הוא גם ביקש שהדברים יובהרו לרפ"ק סוויסה עצמו - וכן "לכל המעורבים בדבר".
תיעוד מרגעי פגיעת רימון ההלם שהשליך השוטר לעבר המפגינים בתל אביב

לימון ציין כי "אבקש, על דעת היועצת המשפטית לממשלה, לחזור על הנחייתי מ-31 ביולי לפיה בשלב הנוכחי, ועד לקבלת המלצה מעודכנת ממפכ"ל המשטרה, שתועבר לאחר קיום הליך מקיף כדין, לא ניתן מבחינה משפטית לקדם את רפ"ק סוויסה בדרגה או למנות אותו למפקד תחנת המשטרה בדרום תל אביב".
המשנה ליועצת לימון כתב עוד כי מדיווחים בכלי התקשורת עלה כי שבטקס סיום קורס פו"מ של קציני משטרה, השר לביטחון לאומי העניק במפתיע לרפ"ק סוויסה, שסיים את הקורס, דרגות סנ"צ, ובפועל יצר מצג לפיו רפ"ק סוויסה הועלה בדרגה ואף קודם לתפקיד מפקד תחנת המשטרה בדרום תל אביב.
לימון כותב כי "התנהלות זו מנוגדת על פניה להודעת המדינה בעתירה מינהלית שהוגשה כנגד מינויו של רפ"ק מאיר סוויסה לתפקיד מפקד תחנת המשטרה בדרום תל אביב והעלאתו בדרגה. לדבריו, באותה עת ניהלה מח"ש שתי חקירות כנגד רפ"ק סוויסה, ובאחת מהן אף הוגש נגדו כתב אישום".
1 צפייה בגלריה
היועמ"שית, בן גביר וסוויסה. עימות שיגיע לבית המשפט?
היועמ"שית, בן גביר וסוויסה. עימות שיגיע לבית המשפט?
היועמ"שית, בן גביר וסוויסה. עימות שיגיע לבית המשפט?
(צילום: מוטי קמחי)
לימון כותב כאמור כי עד לקבלת המלצה מעודכנת ממפכ"ל המשטרה, לא ניתן לקדם את רפ"ק סוויסה בדרגה או למנותו לתפקיד מפקד תחנת המשטרה בדרום תל אביב. "עוד קבעתי כי המלצה מעודכנת של המפכ"ל כאמור תוכל להינתן רק לאחר גיבושה של תשתית מלאה לצורך קבלת החלטה, הכוללת בדיקה משפטית".
מתברר כי על-פי הגורמים המשפטיים התנהלותו של רפ"ק סויסה היא "התנהגות חמורה שהיא בניגוד לדין ופוגעת בשלטון החוק. חומרתה מתגברת נוכח העובדה שמדובר במינויים במשטרה, שתפקידה הוא שמירת החוק, ועל כן יש בהפרת החוק במצב שכזה משום פגיעה קשה ביותר באמון הציבור".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב לדברים: "המינוי של סנ"צ מאיר סוויסה לא יבוטל. אם היועמ"שית רוצה לבטל מינוי של השר, היא מוזמנת ללכת לבג"ץ. נעשו כלל הצעדים הנדרשים ע"פ חוק ובהתאם לסמכות השר לביטחון לאומי כדי למנותו. היועמ"שית היא גורם ממליץ ולא גורם מחליט ולכן סוויסה הוא סגן ניצב ומפקד תחנת תל אביב - דרום. המכתב של אנשי היועצת רצוף באי-דיוקים ועובדות לא נכונות".