אחרי שנזף בנשיא אוניברסיטת בן גוריון על שאיפשר את קיומה של עצרת יום הנכבה והנפת דגלי פלסטין בשטח הקמפוס, אומר ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' כי "הגיע הזמן להפסיק עם התמימות ולהתחיל להתפכח". בריאיון לאולפן ynet היום (שלישי) הוא אמר כי "הם קראו קריאות למען אותם שהידים שרצחו את אזרחי ישראל".
"האירוע הזה סימפטום, הוא לא מקרי", הסביר ראש העיר. "אנחנו בעיצומו של מהלך לאומני שלא שותפים לו רוב אזרחיה הערבים של ישראל, מישהו בודק כל הזמן קווים אדומים של מה מותר ומה אסור. התביישתי אתמול כאזרח, התביישתי בשביל מדינת ישראל. יש דברים שצריכים להציב קו אדום ולהגיד לא הכול מותר. הדגלים האלה זה סממן של להחליף דגל בדגל. איך מדינה יכולה להרשות לעצמה דבר כזה?".
"אף מדינה מערבית דמוקרטית לא תסכים לזה", הוסיף דנילוביץ'. "יש גבול. חופש הביטוי בהחלט כן. פה היה משהו הרבה יותר קשה, התרסה כנגד ישראל, הנפת דגלי אויב. ישראל שמממנת ומסבסדת את אותם סטודנטים צריכה לומר אמירה מאוד ברורה. אוניברסיטת בן גוריון בנגב עשתה טעות חמורה, היא הייתה א-פוליטית עד היום, לא הסכימה שאירועים כאלה יקרו. אני לא יודע מה קרה פה".
בפנייתו אתמול לנשיא האוניברסיטה פרופ' דניאל חיימוביץ' כתב דנילוביץ' שהוא מתבייש בהפגנה: "דגלי פלסטין מונפים בגאווה. אוניברסיטת בן גוריון היא חלק מבאר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך".
מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "למה הרשינו להניף את דגל פלסטין בקמפוס? פעם ראשונה שסטודנטים בקמפוס ביקשו לקיים הפגנה ולהניף את דגל פלסטין. בדקנו וחוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של הממשלה שקיבלנו היא שמותר למפגינים להניף את הדגלים. היועמ"ש נשען על כך שמדובר בדגל של הרשות הפלסטינית, איתה יש לממשלת ישראל הסכמים. מובן לנו שהמחזה לא היה פשוט וכאב לרוב חברי קהילת האוניברסיטה".
"אנחנו גאים בסטודנטים שלנו, משני קצוות המתרס, שהשכילו להביע את דעתם ולמחות באופן דמוקרטי, כזה שלא התדרדר לגילויי אלימות בהם חזינו במקומות אחרים. זו החוזקה שלנו. אנחנו מסכמים יום שבו דגל ישראל התנפנף בגאון בקמפוס, יום שבו שרו בשירה אדירה את ההמנון שלנו, לצד דגלים ושירים אחרים. אירועי היום מראים שיש מקום לגיוון הדעות באוניברסיטה שהיא ציבורית במדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו גאים לצעוד בדרכו של דוד בן-גוריון, וגאים להוות מוסד מוביל להשכלה גבוה, שלצד הידע והעשייה האקדמית, גם בעל תפקיד חינוכי".