2 צפייה בגלריה
סגן נ' הקצין שנטרל את המחבל בפיגוע בעיר דוד
סגן נ' הקצין שנטרל את המחבל בפיגוע בעיר דוד
סגן נ', נטרל את המחבל בפיגוע בעיר דוד - ונמצא בסכנת חיים
משפחתו של קצין הצנחנים סגן נ', שנפצע קשה בפיגוע הירי בעיר דוד לפני שלושה שבועות, עדכנה היום (שישי) על "התקדמות" בטיפול בו. "הוא כבר פוקח עיניים, ומגיב לפניות שלנו בסימון של נדנוד ראש לשאלות של כן ולא", אמרו, וציינו כי חל שיפור גם במצבו הנשימתי. עם זאת, בבית החולים שערי צדק בו הוא מטופל מאז הפיגוע הבהירו כי הוא עדיין נמצא בסכנת חיים.
במשפחה הסבירו כי "מצבו עדיין מורכב ועדין, ואנו תפילה שהמגמה האמורה תמשיך באופן קבוע". הם הודו לצוות הרפואי "שיוצא מגדרו בכדי לסייע בכל שניתן".
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בעיר דוד
זירת הפיגוע בעיר דוד
זירת הפיגוע בעיר דוד
(צילום: EPA)
בפיגוע, נזכיר, נפצע סגן נ' בן ה-22 יחד עם אביו שמצבו הוגדר בינוני - ומאז כבר שוחרר מבית החולים. קצין הצנחנים נטרל את המחבל בן ה-13, בבגדים אזרחיים, באמצע חופשה. פיגוע הירי בכניסה לעיר דוד הגיע פחות מיממה לאחר הפיגוע הקטלני סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים, שבו נרצחו שבעה בני אדם.
מאז אותו יום נמצא סגן נ' בסכנת חיים, ובצה"ל שיבחו אותו על כך ש"פעל בקור רוח, חתר למגע, ירה ופגע במחבל, ופונה רק לאחר מכן לבית החולים". סגן אלוף אלמוג רותם, מפקד גדוד "צפע" 202 בצנחנים, הפיץ לאחר הפיגוע איגרת לחייליו ובה כתב: "סגן נ' פעל בחדות ובמקצועיות, ובגבורתו מנע פיגוע קשה יותר. הוא פעל כמצופה ממנו וברוח הגדוד - חתירה למגע עד לנטרול האויב, ובגופו הגן על סביבתו תוך כדי שהוא פצוע".