תיעוד מזירת האסון בדיר אל-אסד
(קרדיט : יאיר קראוס)

לאחר האסון בבור בדיר אל-אסד, שהסתיים במותם של שלושה - בהם שני כבאים שהגיעו לחילוץ בזירה, נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי הנחה על הורדה מכשירות מבצעית של שניים מהמפקדים שנטלו חלק בפעולת החילוץ: "מהתחקיר הראשוני עולים ליקויים בתפקוד המקצועי". עם זאת, בכבאות והצלה הבהירו כי "הממצאים עדיין בבדיקה ובחקירת משטרה".
כספי החליט על ההורדה מכשירות "בשל סוגיות פיקודיות הדורשות בדיקה", לאחר שקיבל לידיו את ממצאי התחקיר הראשוני של הוועדה המיוחדת שהוקמה לבחינת נסיבות מותם של לוחמי האש דקל מורציאנו (33) ועדנאן אסעד (40). הוועדה, שמנתה עשרה מומחים בראשות טפסר אורי שובל, גבתה עדויות, סיירה באזור האסון, ביצעה שחזור מבצעי בעומק הבור ואספה ממצאים החל משלב ההודעה על המשימה ועד לאופן החילוץ והפינוי לבית החולים.
2 צפייה בגלריה
 דקל מורציאנו ועדנאן אסעד
 דקל מורציאנו ועדנאן אסעד
שני מפקדים שלקחו חלק בחילוץ הורדו מכשירות. מורציאנו ואסעד שנהרגו באסון בדיר אל-אסד
2 צפייה בגלריה
זירת הבור בדיר אל אסד
זירת הבור בדיר אל אסד
זירת האסון בדיר אל-אסד
(צילום: נחום סגל)
נציב כבאות והצלה שוחח עם משפחותיהם של לוחמי האש שנהרגו באסון ועדכן אותם על החלטתו להוריד באופן מיידי את שני המפקדים מפעילות מבצעית. בנוסף הוא הבטיח להם כי מערך הכבאות ימשיך לפעול בשקיפות מלאה על מנת להגיע לחקר האמת, ואמר כי הנחה את כל השדרה הפיקודית לפעול ליישום לקחים מבצעיים מהאירוע.
בימים הקרובים יחידת העלית "להבה" צפויה לערוך ריענון כשירות ליחידה לחילוצים מיוחדים של מחוז צפון, וייערך יום כשירות למפקדי המחוזות ומפקדי תחנות הכיבוי האזוריות.
באסון שהתרחש בתחילת השבוע מצאו את מותם כאמור שני לוחמי האש, כשניסו יחד לחלץ את סאמד אלעראמין (22) מחברון שנפל לבור שופכין בדיר אל-אסד.