הסרטון שהופץ בטיקטוק

נער בן 17 מתל שבע נעצר היום (ד') בחשד להסגת גבול פלילית בבית משפט השלום בבאר שבע בעקבות סרטון טיקטוק שבו צולם עולה על דוכן העדים. בסרטון הופיע בערבית הכיתוב: "שברו את בית המשפט וברחו".
המשטרה מסרה כי חוקרים ממחלק הנוער בתחנת באר שבע פתחו בחקירה בעקבות הפצת הסרטון, שבו לצד הנער שעלה על דוכן העדים נראה גם צעיר שעולה לעמדת השופטים.
2 צפייה בגלריה
התיעוד מהטיקטוק
התיעוד מהטיקטוק
מתוך הסרטון שהופץ ברשת החברתית. בערבית נכתב: "שברו את בית המשפט וברחו"
במשטרה טוענים כי הסרטון מלמד כי השניים ביצעו עבירה של הסגת גבול פלילית, זאת למרות שבית המשפט הוא מקום ציבורי. השוטרים עצרו רק את הנער שנראה על דוכן העדים, אך עדיין מחפשים את זה שהיה על כס השופט.
מהמשטרה נמסר כי היא "רואה בחומרה חשד לביצוע עבירות שיש בהן משום הסגת גבול פלילית ובפרט במוסדות שלטון ועם היוודע האירוע החלה בביצוע פעולות לאיתור החשודים תוך כוונה למצות עימם את הדין".
מעצר הנער מגיע ימים ספורים לאחר תקרית דומה, אך לא קשורה, בבית המשפט בבאר שבע. המשטרה עצרה בשבוע שעבר את אמיר אל-הוארין, בן 23 מכסייפה שבדרום הארץ, בעקבות תיעוד שלו שהופץ ברשת עם שני חברים באולם בית המשפט - שבו גם הם נראים עולים לעמדת השופטים. מהמשטרה נמסר אז כי בין היתר מיוחסות לצעיר עבירות של "ביזיון בית המשפט, פגיעה במוסדות שלטון, הסגת גבול והתנהגות פרועה במקום ציבורי".
בדיון בהארכת מעצר הצעיר אמר בשבוע שעבר השופט אלון שופיר: "כשם שלא יעלה על הדעת כי אדם שאינו מורשה לכך מן היישוב ייכנס לכנסת ויבזה אותה, או ייכנס למשכן נשיא המדינה ויבזה אותו, כך כניסה לאולם בית המשפט וביזוי לכאורה של מלאכת השיפוט היא פגיעה ישירה וקשה בסדרי השלטון והמשפט של המדינה, פגיעה שיש בה סכנה לשלומו ולביטחונו של הציבור. דמוקרטיה היא אכן חופש, כפי שטענה באת-כוח החשוד, אבל חופש אינו הפקרות, וחופש הביטוי במדינת ישראל אינו חופש הביזוי".
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום