2 צפייה בגלריה
  סיכול הפיגוע
  סיכול הפיגוע
תיעוד ניסיון הרצח
(צילום: דוברות המשטרה )
מחמוד גיוסי, פלסטיני ללא אישור כניסה לישראל, ניסה לרצוח צעירה (21) שהלכה ברחוב עם שלושה ילדים קטנים שעליהם שמרה בנתניה רק מפני שהיא יהודייה. כך מתואר בכתב האישום שהוגש היום (חמישי) נגד גיוסי לבית המשפט המחוזי בלוד. כתב האישום מייחס לפלסטיני שמתגורר בכפר ליד טול כרם ניסיון רצח בנסיבות מעשה טרור.
לפי כתב האישום, שהגיש עו"ד תומר שטינברג מפרקליטות מחוז מרכז, ב-12 בחודש החליט גיוסי לרצוח אזרח יהודי בישראל ולכן הצטייד בסכין. הוא הגיע לטייבה, ומשם נסע בתחבורה ציבורית לנתניה.
עם הגעתו לנתניה, הבחין הנאשם בצעירה הולכת ברחוב עם שלושת הילדים שעליהם שמרה. הוא שלף את הסכין, התקרב במהירות לכיוון הצעירה, וניסה לדקור אותה פעמיים בצווארה.
בכתב האישום צוין כי גיוסי פגע בכתף הימנית של הצעירה. למרבה המזל, דקירות הסכין הובילו רק לקריעת המעיל שלבשה הצעירה והיא לא נפצעה. מיד לאחר מכן הנאשם הסתובב ועזב את המקום עד שנתפס על-ידי כוחות משטרה.
2 צפייה בגלריה
האישה שנדקרה בנתניה מול ילדיה
האישה שנדקרה בנתניה מול ילדיה
קלרה סלם, הצעירה שהותקפה, והשוטרים שנחלצו לעזרתה
(צילום: יאיר שגיא)
הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של גיוסי עד תום ההליכים. בבקשה צוין כי "מעשי המשיב אשר כללו הצטיידות בסכים, כניסה לישראל שלא כדין, ודקירתה של המתלוננת בפלג גופה העליון בכוונה לגרום למותה, והכול מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי ובמטרה לרצוח את המתלוננת אך בשל היותה יהודייה, מצביעים כולם על המסוכנות המופלגת הנשקפת מן המשיב - הן כלפי ביטחונו של אדם, הן כלפי ביטחון הציבור והן כלפי ביטחון המדינה".
פרט לעבירת ניסיון רצח בנסיבות מעשה טרור, מיוחסות לנאשם גם כניסה לישראל שלא כדין והחזקת אגרופן או סכין שלא כדין.
קלרה סלם, הצעירה שהותקפה, סיפרה בשבוע שעבר ל-ynet: "אני מרגישה שקיבלתי את החיים שלי במתנה. כשזה קרה, קודם כל הרגעתי את הילדים. אמרתי להם שזה משוגע, לא רציתי שיידעו שזה מחבל. אחר כך קלטתי מה קרה והבנתי שזה נס שנשארתי בחיים".