שעות אחרי הירי לבת חפר, גם היישוב הגדול בגלבוע תחת אש: צרורות ירי נורו היום (רביעי) אחר הצהריים לעבר גן נר. צה"ל פתח בסריקות באזור, ולפחות קליע אחד נמצא בתחומי היישוב. בהודעה שנמסרה לתושבים נאמר כי הירי בוצע מאזור קו התפר, סמוך לכפר ג'למה. "אין להגיע לגדר הדרומית בשום אופן", נאמר לתושבים.
ראש המועצה האזורית גלבוע, דני עטר, אמר כי "זו זו פעם שלישית היום שיורים בצרורות ארוכים לעברנו. התדירות והקצב מצביעים על כך שיש כאן מישהו שמעמיד אותנו במבחן, ואני מעריך שזה לא מנותק מתפיסת הרצון לבצע אירועים דוגמת 7 באוקטובר. זה חלק מבדיקה של מתגובה שלנו, ורק בנס אין נפגעים".
תושבי גן נר מספרים על רגעי הירי
(צילום: ישראל מושקוביץ )

הירי לעבר גן נר

הירי לבת חפר הבוקר בוצע מצידו המזרחי של קו התפר, סמוך לטול כרם - ואחר הצהריים כבר תועדו מסוקים באוויר. בסרטון שפרסם חמאס נראים המחבלים, עם סרט חמאס על הראש, נוסעים לכיוון קו התפר. הם יוצאים מרכבם עם נשקים, מתקרבים לגדר, ופותחים באש.
כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות אחר החשודים בירי לעבר היישובים. במקביל, הכוחות פעלו הלילה למעצר מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. במהלך הפעילות בטובאס שבשומרון, שלושה לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל מפיצוץ מטען. "לוחם אחד טופל בנקודה, ושניים נוספים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו", נמסר מצה"ל.
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, אמר: "הירי לעבר בת חפר הבוקר, כמו הירי שמתבצע לעבר יישובים בצפון השומרון, מצריך מאיתנו פעולה נחושה התקפית כפי שאנחנו עושים, אבל גם היערכות הגנתית שונה".
"שוחחתי עם ראש מועצת עמק חפר, גלית שאול, ואמרתי לה שאני סומך על צה"ל ועל כוחות הביטחון שישימו ידם על המחבלים", הוסיף גנץ. "אבל הפתרון האמיתי - לפתח את השיטה לחסל בזמן אמת כל מי שמבצע ירי כזה, ולהרחיק כל מי שמתקרב לקו התפר כפי שעשינו ב'שובר גלים'. זה אפשרי - וזו חובתנו לפעול עכשיו".
התושבים מודאגים, אחרי הירי לבת חפר
(צילום: שמוליק דודפור)

2 צפייה בגלריה
מסוקי קרב טסו מעל עמק חפר
מסוקי קרב טסו מעל עמק חפר
מסוקים בעמק חפר
גלית שאול, ראש המועצה האזורית עמק חפר, פנתה הבוקר במכתב לשר הביטחון יואב גלנט, שבו ביקשה לקיים דיון חירום בנושא הביטחון ביישובי המועצה הנמצאים על קו התפר. שלשום הפגינו עשרות מתושבי היישוב בשער הכניסה, על רקע ירי מחבלי חמאס מטול כרם והתיעוד המטריד שפורסם באותו היום - בו נראו שב"חים חוצים את חומת ההפרדה ונתפסים.
במכתב היא פירטה: "אנו מתריעים כבר שבועות ארוכים על ההסלמה באזור קו התפר, ולצערנו המצב ממשיך להידרדר. אנו קוראים לצבא ולמדינה להתעורר ולפעול בנחישות ובאפס סובלנות מול האירועים החמורים בגזרה. לא ייתכן כי לאור יום פלסטינים חוצים את הגדר באין מפריע. לא ייתכן כי יורים לעבר יישובינו שוב ושוב".
גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין פנה במכתב לשר גלנט, ודרש "לטפל דחוף במצב הביטחוני ביישובים". לדבריו, "המצב הנוכחי מסתכם בחזרה לימים לפני 7 באוקטובר. עם זאת, לא רק שהסכנה לא חלפה - אלא שהיא הולכת וגוברת. לאור האירועים האחרונים להם היינו עדים, אני קורא לכם להעמיד לאלתר פתרונות ראויים ומידיים. אין מדובר יותר בדיון תיאורטי של 'מה אם' ו'אולי', שכן אנו כבר למודי ניסיון מר. זה הזמן של כולנו לקחת אחריות ולנהל את האירוע בקו התפר. הכתובת על הקיר ועל הגדר - עיכוב בתגובה עלול לעלות בחיי אדם".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה לירי כי "מול המחבלים ביו"ש צריך להילחם כמו בעזה. אסור לאפשר להם לעשות בשרון את מה שעשו ב-7 לאוקטובר בעוטף. את הטרור צריך לגדוע בכל מקום, גם אם זה אומר שטול כרם תיראה כמו שעזה נראית היום. שוב, קיבלנו תזכורת הבוקר שמי שיסכים להקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ יביא לסכנה קיומית למדינת ישראל".