יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגש היום (רביעי) עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, במסגרת שיחות על הקמת גוש ימני גדול לקראת מערכת בחירות אפשרית. השניים הפיצו את דבר הפגישה ביניהם. על אף שלא הכריז על כך רשמית, בנט צפוי לחזור ולהתמודד בבחירות הבאות במסגרת פלטפורמה משותפת, ולאחרונה אף ניהל שיחות גם עם גדעון סער.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ויו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ויו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
בנט וליברמן באמצע שרונה, היום, בתמונה שהופצה לתקשורת
ליברמן התייחס לאחרונה לחיבור אפשרי עם בנט, ואמר כי הדבר יקרה כל עוד יתברר שהיתרון בחיבור עולה על היתרונות שבמרוץ נפרד. בעבר, נזכיר, טען יו"ר ישראל ביתנו כי קיבל הצעות מראש הממשלה בנימין נתניהו, בין היתר הצעה להתמנות לשר הביטחון בממשלתו. בליכוד אומנם הכחישו, אך ליברמן התעקש: "אלה הצעות בידיעת נתניהו".
אז הוא אמר כי בחירות הן צו השעה, והבהיר כי לא יצטרף לממשלה הנוכחית - לאחר שהקים "חמ"ל להפלת הממשלה" יחד עם סער וראש האופוזיציה יאיר לפיד. "כבר אי-אפשר לתקן. כל עוד נתניהו עומד בראש הפירמידה אין שום סיכוי לשקם. הממשלה לא עוסקת בשום דבר, לא כלכלה ולא ביטחון - רק הישרדות פוליטית. הממשלה הזאת מדרדרת אותנו לתהום", אמר.
סער קורא לבחירות: קביעת המועד "לא תפגע במלחמה"
(צילום: ערוץ כנסת)

סער, שגם עימו כאמור נפגש בנט, הודיע לפני כארבעה חודשים על פרישתו מהממשלה, לאחר שלא צורף לקבינט המלחמה. הוא האשים כי "לא באנו לחמם כיסאות", ואמר: "היה דשדוש. ניווט המערכה ניטל במידה רבה מהקבינט הביטחוני לטובת קבינט המלחמה המצומצם, והקבינט הפך לפרלמנט. הוא מודר ממידעים חשובים שהובאו לידיעת הקבינט המצומצם – על אף שהוא הפורום הסטטוטורי המוסמך. הארכת המערכה גם החריפה את מצבנו בזירה המדינית הבינלאומית".
לאחר מכן קרא סער לקיים בחירות, והציע לקיימן בינואר 2025. לדבריו, קביעת המועד "לא תפגע במלחמה". "הגעה כעת למועד מוסכם לבחירות, שייקח בחשבון את צורכי המשך הלחימה, היא נכונה. עריכת חשבון הנפש הלאומי לאחר 7 באוקטובר היא מתבקשת. ישראל זקוקה לא רק לחשבון נפש, אלא לתיקון, להתחדשות ולתקווה", אמר.