הרשויות בגרמניה הודיעו היום (חמישי) על סיכול פיגוע בבית ספר, ועל מעצרו של נער בן 16 שחשוד בתכנון "מתקפת טרור נאצית". מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה הודיעה שהמשטרה "מנעה סיוט".
בחמישי לפנות בוקר פשטה המשטרה בעיר אסן במערב גרמניה על חדרו של הנער, שמתגורר עם הוריו בסמוך לחטיבת הביניים שבה הוא לומד. השוטרים גילו בחדרו נשק וחומרי נפץ, וטקסטים אנטישמיים ואנטי-מוסלמיים. המשטרה מסרה שהיא מצאה גם חניתות ונשקים חדים אחרים.
1 צפייה בגלריה
גרמניה ברלין שוטרים משטרה
גרמניה ברלין שוטרים משטרה
שוטרים בגרמניה, ארכיון
(צילום: רויטרס)
לפי הרשויות, החשוד תכנן לבצע את הפיגוע בחטיבת הביניים שבה הוא לומד כיום, או בבית ספר אחר, שבו למד בעבר. שני בתי הספר נסגרו היום לצורך חקירה וחיפושים של המשטרה. בחטיבת הביניים שבה למד הנער החשוד נמסר שהתקבלו התרעות על "פשע שמתוכנן בבית הספר".
הרברט רויל דיווח שעד כה לא נמצאו חומרי נפץ או מטעני חבלה בשני מוסדות החינוך. רויל אמר כי נראה שהנער שנעצר סובל מהפרעה נפשית ובעל נטיות אובדניות, וכי למשטרה יש הקלטות שאותן ניתן לפרש כ"קריאה דחופה לעזרה של צעיר נואש". לדבריו השוטרים "מנעו סיוט" כשעצרו את הנער.
יואכים סטמפ, סגן ראש ממשלת נורדריין-וסטפאליה, הודה היום למשטרה המקומית על שמנעה "מתקפת טרור נאצית" וציין את חשיבות המאבק "בגזענות, באכזריות ובשנאה".