הטישו שהסגיר את השודד
(צילום: דוברות מחוז צפון)

לבית משפט השלום בנצרת הוגש בשבוע שעבר כתב אישום נגד תושב העיר בן 37 בגין גניבת תיק יד של ניצולת שואה בת 82 ברחוב בנוף הגליל, שממנו לקח 120 שקל וטלפון נייד. הנאשם נתפס לאחר שתיעוד ממצלמות אבטחה העלה כי הוא קינח את אפו וזרק את נייר הטישו בסמוך לזירה. נייר הטישו נמצא, ובבדיקת DNA התגלתה זהות החשוד: עבריין רכוש שלחובתו הרשעות קודמות.
1 צפייה בגלריה
הטישו שהסגיר את השודד המנוזל
הטישו שהסגיר את השודד המנוזל
הטישו שהסגיר את השודד. "אף אחד לא הצליח לזהות אותו בתמונות"
(צילום: דוברות מחוז צפון)
ב-17 במרץ יצאה הקשישה לסידורים בנוף הגליל, כשלפתע התנפל עליה אלמוני ברחוב חצב בעיר וחטף ממנה את תיקה האישי. היא סיפרה שלא ויתרה והחלה לרדוף אחריו, אך הוא הספיק לשלוף מהתיק את הכסף שהיה בו ואת מכשיר הטלפון. כשמצאה את התיק, ציינה, הוא כבר היה ריק.
אופיר בנסימוןאופיר בנסימוןצילום: דוברות מחוז צפון
פקד אופיר בנסימון, קצין חקירות בכיר במשטרת נוף הגליל, סיפר: "הצלחנו להגיע לעשרות מצלמות הפזורות בכל האזור. ראינו את המסלול שהוא עשה כשהוא לבוש בגדים שחורים עם קפושון שמסתיר את פניו, אבל אף אחד לא הצליח לזהות אותו בתמונות".
בשלב הזה, הגיעה התפנית לדברי בנסימון: "שמנו לב שבאחד הסרטונים הוא ניראה מקנח את אפו ומשליך את הנייר". החוקרים החלו בחיפושים אחר הטישו עד שמצאו אותו זרוק לא הרחק מהמקום שבו תועד הגנב. ההערכה היא שהימים הגשומים הרטיבו את הנייר ומנעו ממנו להתעופף. הם אספו אותו ושלחו אותו למעבדה הביולוגית במטה הארצי, שם נמצאה תוך זמן קצר זהות השודד.