מאז 7 באוקטובר, טרגדיה רודפת טרגדיה בשכונת "דור צעיר" שבקיבוץ כפר עזה. בשכונה חיו בעיקר בני שכבת "אשל", צעירים בני הקיבוץ בגיל 26, שגדלו והתחנכו יחד. חלקם חזרו לאחרונה מהטיולים הגדולים שאחרי הצבא, ובחרו לשוב להתגורר במקום שבו גדלו. ביניהם היה גם אלון שימריז ז"ל, שנחטף לרצועת עזה ונורה בשוגג בידי חיילי צה"ל. אחרי הטבח כינו בצבא את השכונה "שביל הגיהינום".
2 צפייה בגלריה
אלון שמריז, גיא אדמוני, גלי ברמן וזיו ברמן
אלון שמריז, גיא אדמוני, גלי ברמן וזיו ברמן
חברי שכונת "דור צעיר" בכפר עזה בימים יפים יותר, בחתונה של יהל דורון. משמאל: מתן סובול
בתמונות מימים יפים יותר אפשר לראות את חברי השכבה שגרו יחד בשכונה. בין הפרצופים המחייכים, לצד אלון שימריז ז"ל, נמצאים גם גיא אדמוני ז"ל שנרצח במתקפה, התאומים גלי וזיו ברמן שנחטפו לעזה ועדיין מוחזקים בידי חמאס, ורז איתמרי, שאיבדה את שני הוריה.
2 צפייה בגלריה
שכונת ה"דור-צעיר" מקיבוץ כפר עזה
שכונת ה"דור-צעיר" מקיבוץ כפר עזה
"לא מוכנים לאבד עוד נפש אחת". חברי שכונת "דור צעיר"
באירוע הדלקת נר ראשון בכיכר החטופים אמרה איתמרי: "החברים שלנו שבשבי, הם אוכלים? הם שותים? מתעללים בהם? הגעגוע הוא בלתי נסבל. מיום ליום זה נהיה יותר קשה. אנחנו רוצים אתכם כאן עכשיו. באותה שבת איבדתי את שני ההורים שלי. אני לא צריכה להסביר באיזה אובדן גדול אני, ואני אומרת לכם - אני לא מוכנה לאבד עוד נפש אחת".
חברת שכבה נוספת, שני קנר, אמרה גם היא באותו טקס: "יחד עם האובדן של 63 חברי הקהילה שלנו, אנחנו מתמודדות עם זה שהחברים שלנו חטופים. לאחרונה חזרו 11 חטופים מקהילת כפר עזה, הם מספרים לנו על הזוועות שהם עברו. אנחנו הדור שבכיתה י"א יצא למסע משער הנגב לירושלים, האמנו שאפשר לחיות בביטחון. אנחנו נעשה הכול, ולא ננוח עד שתחזרו. הופקרנו, והיום אנחנו לוקחות מנהיגות".
הלווייתו של אלון לולו שמריז ז"ל
(צילום: עידו ארז)

מתן סובול, בן הדוד של גלי וזיו וחבר השכבה, סיפר על התחושה שמלווה אותו ואת חבריו מאז שאלון נהרג: "הוא היה כל כך קרוב למי שאמור היה להושיע אותם, כל כך קרוב וכל כך רחוק. זה היה אות החיים הראשון שקיבלתי ממנו בעצם, שהבנתי שהוא בחיים, וזה גם האות שסיפר לנו שהוא לא. קשה מאוד להכיל סיטואציה כזאת. אני מאמין שהם עמדו מטרים ספורים מחיילים - ועדיין הם לא איתנו. זאת פשוט דקירה בלב כל פעם מחדש".
לצד האובדן של אלון ושל גיא, סובול ממשיך לחכות לחזרתם של התאומים: "כל זמן שצריך, אני אשאר אופטימי. וגם אם אני לא אופטימי, יש פה את המשפחה שלי והחברים שמשאירים אותנו אופטימיים. אנחנו באמת מאמינים שהם חיים, שהם יודעים שאנחנו עושים הכול בשבילם. אם אתם במקרה רואים את זה, שתדעו שאומנם זה לוקח קצת יותר מדי זמן, אבל אנחנו נחזיר אתכם ואנחנו איתכם. עד שהם לא יחזרו, הקהילה שלנו לא תוכל לשקם את עצמה".
מכפר עזה נותרו בשבי החמאס קית' סיגל (64), אמילי דמארי (27), דורון שטיינברכר (30), זיו וגלי ברמן (26).