יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פרסם בצהריים (רביעי) קריאה חריגה לארגון הטרור חמאס ובה הוא דוחק בראשיו "להשלים עסקת חטופים עם ישראל במהרה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: Belal Al SABBAGH / AFPTV / AFP)
בהודעה מטעם לשכתו במוקטעה שברמאללה, אבו מאזן ציין כי "נוכח המלחמה המקיפה המתנהלת נגד העם הפלסטיני ברצועת עזה ובגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, אנו קוראים לכולם, ובמיוחד לחמאס, להשלים במהירות עסקת חילופי שבויים, כדי לחסוך בקורבנות של עמנו הפלסטיני".
את האיום על תושבי הרצועה לנוכח המלחמה המתמשכת הוא כינה "אסון נוסף ואיום שלא פחות חמור מהנכבה של 1948". לדבריו, עסקת חטופים עשויה למנוע את הפעולה הקרקעית ברפיח, שתוביל לטענתו לאלפי קורבנות ועקירה של תושבים רבים. בהצהרתו אבו מאזן קרא "לממשל האמריקני ולאחים הערבים לפעול להשלמת העסקה במהירות האפשרית, כדי לחסוך מהעם הפלסטיני את נגע המלחמה ההרסנית הזו".
אבו מאזן האשים את "הכיבוש הישראלי", כמי שמנהל מלחמה ברצועת עזה ש"הובילה למות מאות פלסטינים מדי יום, בנוסף להסתערות על הגדה המערבית וירושלים, שיצרו יחד הסלמה מסוכנת". הוא הוסיף כי "עלינו לשאת באחריות, ולעצור את המלחמה המקיפה נגד העם הפלסטיני".
אבו מאזן הוסיף כי מי ש"משבש" את העסקה, כלשונו, אחראי למחירי המלחמה. "זה בלתי נסבל יותר. הגיע הזמן שכולם ייקחו אחריות", אמר. עוד נכתב בהודעה מלשכתו: "אנו רוצים להגן על עמנו מפני ההשלכות של כל אסון חמור שיקרה עוד, ולכן עלינו לקבל החלטות המשרתות את האינטרסים של עמנו ולהגן עליהם, כדי שנוכל להגן על האינטרסים הלאומיים שלנו. זה יקרה על ידי עצירת התוקפנות, הכרה במדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים".
2 צפייה בגלריה
אבו מאזן פגישה עם אמיר קטאר
אבו מאזן פגישה עם אמיר קטאר
אבו מאזן בפגישה עם אמיר קטאר. דיונים על "היום שאחרי"
בימים האחרונים יצאה משלחת בראשותו של אבו מאזן לקטאר שם הם דנו "בענייני היום שאחרי וסיום המלחמה". לאחרונה אמרו גורמים ברשות הפלסטינית ל-ynet כי אבו מאזן מתכונן להקים ממשלה חדשה בראשות מוחמד מוסטפא, כחלק מתוכנית "היום שאחרי".
בתוך כך, בריאיון ל"ניו יורק טיימס" קרא מוחמד דחלאן, ראש מנגנוני הביטחון לשעבר בעזה ואיש עסקים, כי "מדינות ערב החשובות מעוניינות למצוא פתרון לעזה". בעולם כבר סימנו אותו כממשיך דרכו של אבו מאזן, אבל הוא מתעקש: "אני רתום לסייע ולחבר, לא אחליף אותו. לא עבאס, לא חמאס. חייבים למצוא אנשים חדשים ברשות הפלסטינית".