שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן התראיין לאולפן ynet, אחרי דבריו המקוממים של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בדיון אתמול (יום ג') במועצת הביטחון. בדיון, שאליו הגיעו גם ארדן ושר החוץ אלי כהן, אמר גוטרש כי "התקפות חמאס לא התרחשו בוואקום" וציין כי הפלסטינים נמצאים כבר 56 שנה "תחת כיבוש חונק".
ארדן אמר שהוא וכהן ביטלו את פגישתם עם גוטרש "לאור הדברים המזוויעים והנוראיים שהמזכ"ל אמר בדיון". בראיון ל-ynet נשאל השגריר על הדרישה שלו ושל כהן שגוטרש יפוטר מתפקידו, ועל הזעם כלפי האו"ם במהלך המלחמה.
ריאיון עם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן
(צילום: שמוליק דודפור)
5 צפייה בגלריה
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש משבר מזון
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש משבר מזון
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש והשגריר גלעד ארדן
(צילם: AP, UN)
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
"אנחנו צריכים לזעזע הפעם את האו"ם, כי שנים רבות גם הדרג ה'מקצועי' של האו"ם, המזכ"ל, מאוד מוטה. הסוכנויות של האו"ם מייצרות תמונת מצב שקרית מהשטח. הן מקבלות את הטענות של הפלסטינים כמו שהן, למרות שכולם יודעים שבעזה שולט חמאס. כשמשרד הבריאות הפלסטיני אומר שהטיל שפגע בבית החולים הוא ישראלי או שיש עכשיו חמשת אלפים הרוגים ברצועה, אז האו"ם מדווח כאילו זו אמת".
כשנשאל על מנופי הלחץ של ישראל מול האו"ם אמר ארדן: "צריך להפסיק ולדבר איתם בשפה דיפלומטית. ברגע זה ממש תת המזכ"ל לעניינים הומניטריים, מרטין גריפיתס, רוצה להגיע לארץ וצריך ויזה. אני, בתיאום עם משרד החוץ, הודעתי להם על סירוב. הוא לא יוכל להגיע לפה לאזור. הסוכנויות שלהם כל הזמן צריכות להכניס אנשים חדשים, בטח בזמן כמו עכשיו. הן יקבלו סירוב".
מזכ"ל האו"ם: "התקפות חמאס לא התרחשו בוואקום". ארדן: "הצדקה לטרור ורצח"
(צילום: United Nations)

5 צפייה בגלריה
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
שר החוץ כהן מציג תמונות חטופים בדיון במועצת הביטחון
(צילום: Lev Radin for Israeli Consulate in New York)
5 צפייה בגלריה
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
(צילום: Lev Radin for Israeli Consulate in New York)
"אני חושב שהשלב הבא גם צריך להיות לגרש מישראל גורמי או"ם עוינים שמציגים תמונה שקרית. תזכרו, על בסיס מה שאנשי האו"ם מציגים פה במועצת הביטחון המדינות מקבלות החלטות, וזו תמונת המצב שמשתקפת להם מהשטח כאן. זה עושה לנו נזק אדיר".
כשארדן נשאל על כך שגוטרש לא הגיע לישראל או ביקר ביישובי העוטף במהלך המלחמה אמר ארדן כי "זה לא במקרה", ושהוא אינו רוצה לראות את מזכ"ל האו"ם מבקר בארץ. "הוא ביקר בישראל לפני חמש שנים. מוטב היה שלא היה מבקר, כי ההתבטאויות שלו מאז לא השתנו, ולא משנה את מי הבאתי אליו לפגישות ולתדרוכים וגורמים בכירים בצה"ל, זה העמדות הקיצוניות של האדם הזה".
5 צפייה בגלריה
אנטוניו גוטרש
אנטוניו גוטרש
גוטרש בשבוע שעבר במעבר רפיח. לא הגיע לישראל במלחמה
(צילום: Mahmoud Khaled/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
אנטוניו גוטרש
אנטוניו גוטרש
(צילום: AP Photo/Mohammed Asad)
"הוא ביקש לדבר עם ראש הממשלה מאז פרוץ המלחמה פעמיים, ראש הממשלה סירב לקבל את השיחה, שוב, לאור הרבה דברים שאני מציג לממשלה ולראש הממשלה על העיוותים הללו. אבל עכשיו זה באמת הגיע לשיא של כל הזמנים, ואולי טוב שהעמדות המטורפות וההזויות שלו נחשפו באמירה המקוממת הזאת ששמענו".
"אם האו"ם ירצה לחזור ולעבוד בצורה הוגנת, הוא יודע לעשות את זה, אבל עכשיו אנחנו צריכים כמו שאמרתי להפסיק ולדבר בשפה דיפלומטית, ולהתחיל להשתמש במנופי ההשפעה שלנו, שזה אומר בעצם לא לאפשר לאו"ם לעשות את הדברים שהוא רוצה כאן באזור", הדגיש ארדן בשיחה עם ynet.