פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד נגד עלי (עלוש) בן חלאד חושייה, 32, משכונת אבו תור בירושלים בגין רצח, פציעת אדם נוסף בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש לאדם שלישי, הפקרה אחרי פגיעה באיומים והחזקת סכין.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה. לאחר הרצח התקשר לאיים על אחד הפצועים האחרים
לפי האישום, הנאשם גר בשועפט, והיה לו קשר אינטימי עם אישה ששהתה בישראל שלא כדין אשר גרה בטייבה בדירה בבניין עם שתי שותפות. ב-16 בפברואר השנה, הנאשם הגיע חמוש בסכין לדירתה של האישה עימה היה בקשר. ב-5 בבוקר הוא נכנס והם ישבו ושתו אלכוהול יחד וגרמו לרעש.
אחת השותפות התלוננה בפניהם שלא נהוג להזמין גבר לביתן. גם השותפה השנייה עדכנה דיריים אחרים בבניין על פשר הרעש. אחד מהם, המנוח יאסר זיאד, הגיע לכניסה אך השותפה ששוחחה עימו חששה שייפגע כי לנאשם יש סכין, אז היא ביקשה מדייר נוסף שיתלווה אליו וזה הגיע עם דייר שלישי.
שלושת השכנים, עלו ליחידת הדיור ודפקו בדלת. אז יצאה למבואה חברתו של הנאשם וקיללה אותם. בעקבותיה, הנאשם יצא עם סכין שלופה והחל לדקור: הוא דקר אחד מהם, את המנוח יאסר זיאד, דקר שכן נוסף באף ברגל וביד, ודקר דקירה קלה יחסית את השכן השלישי. שני הפצועים הדקורים קל יחסית נמלטו ויאסר החל לאבד דם, ודקות אחדות לאחר מכן מת מפצעיו.
2 צפייה בגלריה
הסכינים של החשודים שנעצרו בחשד לפיגוע דקירה בתחנת רכבת סבידור בתל אביב
הסכינים של החשודים שנעצרו בחשד לפיגוע דקירה בתחנת רכבת סבידור בתל אביב
סכין. הנאשם דקר שלושה שכנים שהתלוננו
(צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה)
לאחר מכן הנאשם לקח את בת זוגו על קטנוע והתחיל להימלט מהמקום, מחשש שיגיעו שוטרים. ב-7:34 בעודם נוסעים בכביש 444 דרום נפלה בת הזוג מהקטנוע ונפצעה, והנאשם הפקיר אותה על הכביש והמשיך לנסוע.
היא פונתה בהמשך לבית החולים מאיר כשהיא חבולה בראשה ובגפיים. הנאשם עוד התקשר ואיים על אחד הפצועים כי "אני אחזור ואהרוג אותך ואכנס למאסר עולם". הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים. בת הזוג, שהיא כאמור פלסטינית, העידה עדות מוקדמת במשפט באופן חריג בשל החשש שלא תוכל להגיע לעדות בהמשך.