מסתערבי מג"ב בגזרת איו"ש חיסלו הלילה (בין חמישי לשישי) בהכוונת שב"כ את ראש התארגנות הטרור של חמאס בג'נין ויסאם חאזם. זמן קצר לאחר מכן חיסל כלי טיס של חיל האוויר בכפר הפלסטיני זבאבדה שסמוך לג'נין שני מחבלים שניסו להימלט מהרכב שבו היו עם חאזם. לא היו נפגעים מקרב כוחות הביטחון. הפעילות הלילה הייתה במסגרת המבצע הגדול של מערכת הביטחון לסיכול טרור בצפון ומזרח השומרון.
תיעוד החיסול של ויסאם חאזם בג'נין
( צילום: דוברות המשטרה)

תיעוד אחרי התקיפה בכפר זבאבדה

בהודעה משותפת של צה"ל, המשטרה ושב"כ, נמסר כי "חאזם היה מעורב בביצוע והכוונת פיגועי ירי (מטענים וקידום פעילויות טרור נוספות במרחב יהודה ושומרון). המחבלים שניסו להימלט, מיסרה משארקה ועראפת עאמר, הם פעילי טרור של חמאס בג'נין שפעלו תחת חאזם והיו מעורבים בפיגועי ירי במרחב התפר לעבר יישובים ישראליים".
ברכב המחבלים ועל גופם אותרו רובי M-16, אקדח, מחסניות, מטענים, רימוני גז ועשרות אלפי שקלים שיועדו לטרור.
2 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה שנתפסו ע"י המסתערבים
אמצעי הלחימה שנתפסו ע"י המסתערבים
אמצעי הלחימה והכספים שנתפסו ברכב המחבלים ועל גופם
(צילום דובר צה"ל)
התקיפה הלילית אירעה יום אחרי שצה"ל הודיע כי כוחות הביטחון השלימו את המבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים פארעה, שארך כ-30 שעות. הפלסטינים דיווחו על כ-20 הרוגים במבצע הנרחב באזור צפון ומזרח השומרון, שכלל מוקדם יותר השבוע גם את ג'נין, טובאס ומחנה הפליטים נור א-שמס בגזרת טול כרם.
במבצע הצבאי הגדול בשומרון משתתפים מאות לוחמים ובכללם מסתערבים וכוחות מג"ב. הפעילות כללה ליווי אווירי משמעותי וכן פינוי אוכלוסייה מוסדר של הפלסטינים בהתאם למוקדי הלחימה. בין המחוסלים במבצע: ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס מוחמד ג'אבר והמבוקש ג'בריל ג'בריל מקלקיליה. חייל צה"ל נפצע באמצע השבוע בינוני במבצע, והועבר לקבלת טיפול בבית החולים העמק בעפולה.
2 צפייה בגלריה
זירת התקיפה בעיירה זבאבדה הנמצאת דרומית לג'נין
זירת התקיפה בעיירה זבאבדה הנמצאת דרומית לג'נין
זירת התקיפה בכפר זבאבדה
(צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" נכתב היום כי הפעילות הישראלית בשומרון מעלה את החשש של ירדן מעקירת פלסטינים לממלכה ההאשמית. "המצב מסוכן מאוד, וברור כי תוכנית העקירה הפכה למציאות", אמר לעיתון מומחה לענייני ישראל. הוא גם הזהיר מ"ניסיונות ישראליים ליצור סכסוך בין הירדנים לפלסטינים".
מומחה אחר אמר לעיתון הקטארי כי איום העקירה לירדן גדול יותר מאשר איום דומה של פלסטינים לעקור מעזה למצרים. לדבריו, פלסטינים מהגדה עלולים להגיע סמוך למעברים ולגשרים עם ירדן אם המצב יחמיר.
במקביל דווח בירדן כי המלך עבדאללה שוחח עם קנצלר גרמניה אולף שולף, והדגיש באוזניו כי "יש לעצור את התקיפות הישראליות בגדה ולהגיע להפוגה מקיפה שמונעת את הרחבת מעגל הסכסוך". עוד דווח כי המלך הירדני הדגיש בשיחה עם שולץ את הצורך "להגיע להפסקת את בעזה", וציין כי הוא לא יאפשר שארצו תהפוך לזירת קרב.
מאות ירדנים הפגינו אמש נגד "הקריאות הישראליות לעקור פלסטינים מהגדה". הדברים נאמרו בתגובה לאמירתו של שר החוץ ישראל כ"ץ שלפיה "יש לעשות פינויים זמניים של התושבים גם ביו"ש כמו בעזה". את ההפגנה ארגנה התנועה האיסלאמית בממלכה תחת הכותרת "עקירת הגדה היא תוקפנות נגד ירדן".