עשרות מכרים וחברים הגיעו היום (שני) לבית העלמין ביישוב הר ברכה שבשומרון ללוות בדרכו האחרונה את דוד בן אברהם ז"ל, גר צדק מחברון. הדבר התאפשר לאחר שחבריו של המנוח פנו למחלקה המשפטית של זק"א לסייע להם בהבאתו לקבורה.
לפני כשבועיים וחצי זוהה בשוגג בן אברהם על ידי לוחמי צה"ל בגוש עציון כמחבל ולאחר שירד מהאוטובוס פתחו לעברו בנוהל מעצר חשוד והוא לטענתם לא נענה. הלוחמים פתחו לעברו בירי ממנו נהרג. המקרה נחקר במצ"ח והחיילים נלקחו לחקירה.
הלווייתו של דוד בן אברהם, פלסטיני שהתגייר ונורה בשוגג על ידי לוחמי צה"ל

חיים פרג, חברו הקרוב של דוד בן אברהם, ספד לו: "הפנים שלך נקיות, טהורות, מלאות חיים ונשארו בצורה טובה. אתה פה איתנו נקבר. אתה הולך למקום הכי נפלא שבעולם עם כל צדיקי האמת. בשבת האחרונה היינו בחברון ואני ברכתי אותך בעלייה לתורה וברכתי 'ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם אשר בחר בנו מכל העמים'. אתה עכשיו שייך לעם הנבחר. כל החיים שלך היית ילד שחלם לחזור לעם ישראל וכמה צרות עברת. כמה טרגדיות עברו עלייך. איזה צחוק היה לך וכל הזמן היית מחייך והיית בכלא ויצאת וחזרת. איך עלית לשמיים בעוצמה גדולה".
יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, אמר בהלוויה: "דוד אחינו היקר עשית דרך קשה כדי להגיע לעם היהודי. שילמת מחיר דמים. שפכת את דמך פעם אחר פעם בגלל הברברים ששמו אותך בכלא בחברון. סבלת כל כך הרבה מהמחבלים וגם מכאלה שלא ידעו להבין את גודל דמותך. אנחנו מבקשים בשם כל עם ישראל סליחה על מה שנאלצת לעבור בחייך, סליחה על הטרגדיה שבה מצאת את מותך, סליחה על הטעות הזו אחרי דרך כל כך לא קלה. אתה נטמן באדמת השומרון לא הרחק מקבר יוסף הצדיק. אחינו היקר, עם ישראל וגם ממשלת ישראל הכירה אחרי מותך את יהודיותך ואזרחותך. היית כמו רות של ימינו גם כשזה היה קשה. כמה ייסורי שאול עברת. בשם כל עם ישראל אנחנו אומרים לך - אנחנו אוהבים אותך כיהודי שנותן השראה".
1 צפייה בגלריה
הלווייתו של דוד בן אברהם, פלסטיני שהתגייר ונורה בשוגג על ידי לוחמי צה"ל
הלווייתו של דוד בן אברהם, פלסטיני שהתגייר ונורה בשוגג על ידי לוחמי צה"ל
הלווייתו של דוד בן אברהם, פלסטיני שהתגייר ונורה בשוגג על ידי לוחמי צה"ל
נעם ארנון, תושב חברון וחברו של דוד, אמר: "קשה להכיל את האירוע הזה. אני נמצא בסערת רגשות שקשה להכיל אותה על כל המורכבות של האירוע הזה".
מאז האירוע פעלו חבריו של בן אברהם על מנת שייקבר בישראל בקבר יהודי, זאת על אף דרישת משפחתו הפלסטינית שייקבר כמוסלמי. בעתירה שהגישו חבריו של המנוח דרך נציג המחלקה המשפטית של זק"א לביהמ"ש ביקשו כי יורה למדינה ולמכון לרפואה משפטית לשחרר את גופת המנוח לקבורה יהודית כפי רצונו ודתו. אתמול (ראשון) הורה בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב לשחרר את הגופה לקבורה מיידית בקבר ישראל והוא נקבר כאמור היום בהר ברכה.