ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם אחר הצהריים (יום שישי) פוסט שבו סיכם את המאמץ הממושך והמייגע-כמעט של הקואליציה השברירית שלו להעברת תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022, מאבק שהסתיים לפנות בוקר עם ההצבעה האחרונה על תקציב 2022. "המדינה האהובה שלנו, שירדה מהפסים לכמה שנים, עולה עליהם חזרה", הכריז.
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט בכנסת, הבוקר. "זו תקופה חדשה"
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בנט, אמש
(צילום: משה מזרחי )

"הבוקר קמנו כולנו למדינה עם תקציב. זה סופה של תקופה", פתח בנט את הפוסט שלו, אחרי שני לילות לבנים שהעביר במשכן הכנסת. "תקופה של שלוש שנים בהן מדינת ישראל הייתה נתונה בסחרור פוליטי, מערכת בחירות אחת אחרי השנייה, קמפיינים רועשים זה נגד זה, אי-ודאות ואווירת סכסוך תמידית, ממשלות לא מתפקדות שלא מסוגלות לעשות את הדבר הבסיסי ביותר - לשרת את הציבור".
לדברי בנט, אחת המשמעויות המרכזיות של אישור התקציב הוא יציבות פוליטית: "מהבוקר הזה כל המערכת הפוליטית יודעת שהממשלה כאן לשנים ושאין בחירות באופק. זה מרגיע". המשמעות המרכזית הנוספת, לדבריו, היא היכולת להתחיל להתניע שינויים ולהוציא לפועל תוכניות: "לכל משרד ממשלתי יש תקציב, יש יעדים, יש סדר עדיפויות מעודכן, וכולם יודעים מה הם אמורים לעשות".
ראש הממשלה הוסיף כי "זו תחילתה של תקופה חדשה. של ממשלה נורמלית, שמנוהלת באחריות ובחריצות, ששמה את טובת האזרחים וביטחונם בראש, ושלוקחת את המדינה קדימה, בכל המימדים. נעשה ונצליח!".
יש תקציב, ויש סלפי: רגע האישור בכנסת, הלילה
(צילום: ערוץ כנסת)

בפוסט שלו התייחס בנט גם לאיום האיראני, בשעה שבישראל נערכים לאפשרות של חזרה של ארה"ב ואיראן להסכם הגרעין, אחרי החלטתה של טהרן לחזור בסוף החודש לשולחן המשא ומתן הלא-ישיר בווינה, על חידוש ההסכם מ-2015.
"מדינת ישראל נמצאת במערכה מתמשכת מול אויביה, מאז הקמתה. בעשורים האחרונים, אנחנו עומדים מול איראן, שמתקדמת מאוד בתוכנית הגרעין שלה ובנוסף, מקיפה אותנו בטרור מכל כיוון", כתב בנט. "למדינת ישראל אין ברירה אלא להיות מעצמה צבאית, בפער ענק מאויביה, גם בחומר וגם ברוח. לשם כך צריך שתהיה לנו כלכלה חזקה וצומחת, מערכת פוליטית יציבה וחשוב מהכול - עם מאוחד שבטוח בצדקתו ובדרכו".
לפנות בוקר אישרה כאמור הכנסת את תקציב המדינה לשנת 2022, ברוב של 59 חברי כנסת מול 56 חברי כנסת מהאופוזיציה. בכך ממשלת בנט-לפיד הבטיחה את המשך קיומה - והסכם הרוטציה בין השניים נותר על כנו.
ההצבעה, בסביבות השעה 03:00, התעכבה בכמה שעות בעקבות טעות של ח"כ אמילי מואטי מהעבודה, שהצביעה עם האופוזיציה על אחד מסעיפי תקציב החינוך והתנצלה, ובשל כך הוחזר הסעיף הזה לדיונים בוועדה ועלה מחדש להצבעה במליאה רק בתום כמה שעות. טעויות בהצבעה נרשמו גם מצד חברי כנסת באופוזיציה, בהם יו"ר האופוזיציה עצמו בנימין נתניהו, שהצביע כמה וכמה פעמים עם הקואליציה.