(צילום: משי בן עמי)

א', קצינה לשעבר, סיפרה היום (ג') לאולפן ynet כיצד פוטרה מצה"ל במפתיע בעקבות הפרסום ב-ynet על האופן שבו אנשי משאבי האנוש מדרגים את קציני החיל לקראת ההחלטות על עתידם. "כל חיי המקצועיים האישיים היו בצה"ל", אמרה א' בריאיון לאולפן ynet. "זומנתי לשיחה במקרה. אמרו לי 'אנחנו נמצאים בבעיה, אנחנו נאלצים לסיים את החוזה ואת מפוטרת'".
מתלונה שהוגשה למבקר צה"ל ולפרקליטות הצבאית מצד אנשי קבע שפוטרו מתוקף צמצומי כוח אדם, נחשפת לכאורה שיטה לא הוגנת ומבאישה - שבה קצינים ונגדים בחיל משאבי אנוש (השלישות לשעבר) נהנים מחסינות מפני פיטורים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה חייל חיילים צה"ל קצין סגן-אלוף סגן אלוף סא"ל
אילוסטרציה חייל חיילים צה"ל קצין סגן-אלוף סגן אלוף סא"ל
"מנצלים את דור הביניים". אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
"פוטרתי בגלל עניינים כלכליים שצה"ל לא טיפל בהם כנראה כמה שנים. אין לי הסבר הגיוני למה מפטרים אנשים בגיל מאוחר מאוד, קרוב ל-40, שנייה לפני הפנסיה", אמרה א'. "הייתי בתוכנית שירות, הייתי צפויה לצאת ללימודים ממש בחודשיים הקרובים. יש לי משפחה, ילדים, אני עם משכנתא על הראש, אני המפרנסת העיקרית בבית".
לדבריה, "קיבלו החלטה, רצו לקדם אנשים אחרים, מעדיפים דור חדש, לא יודעת אם בגלל ילדים או בגלל שהוא עושה תורניות. זו תחושת ניצול קשה, כל התהליך הזה היה נורא, ללא ליווי, ללא שיחות, בלי תמיכה. את כל השנים הכי טובות שלי נתתי למערכת הזו, והיא עד השנייה האחרונה ניצלה אותי".
א' טענה עוד כי "תוכנית השירות שהייתה לי בוטלה בהינף יד של גורמים שיכלו לעשות את זה. מנצלים את דור הביניים עד גיל 38, אפילו יותר, כי אני מכירה גם כמה אנשים שפוטרו גם בגיל 40, מפטרים אותם כדי לחסוך כסף, כדי לחסוך פנסיות בעוד חמש שנים".
את חושבת שיש כאלה שהם חסינים מהפיטורים האלה? "יש אנשים מקורבים, יש אנשים שעשו תפקידים ונצמדו לדמות בכירה ואיתה הם יילכו, ואני לא כזו, אז אני עובדת קשה ויש לי תעודות הערכה ואני מצטיינת בתוך היחידה ובזכותי קרו הרבה דברים בתוך היחידה שלי. אבל זו לא רק אני, אני מכירה עוד הרבה אנשים אחרים וטובים שקרה להם אותו דבר".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה''ל נמצא בתהליך התייעלות תמידי במסגרתו נדרש גם לשחרר חלק ממשרתיו על מנת להשאיר הטובים והמתאימים ביותר. במסגרת תהליך צמצום כוחות סדירים, ולאחר עבודת מיון מעמיקה, הוחלט כי המשרתת תסיים את תפקידה. ההליך נעשה בהתאם לפקודות צה''ל. צה''ל מצר על תחושותיה של המשרתת".