זירת הפיגוע בשוק מחנה יהודה - ועימותים עם שוטרים לאחר מכן
(צילום: אלכס גמבורג )

שירות הביטחון הכללי הודיע הבוקר (שישי) כי עצר כמה יהודים בחשד למעורבות בפיגוע שבו נדקר לפני שבוע בירושלים ערבי בשנות ה-20 לחייו תושב ישראל ונפצע באורח קשה. החקירה נפתחה לאחר ששוטרים שהוזעקו ביום חמישי שעבר לרחוב אגריפס מצאו עובד של אחד העסקים בשוק מחנה יהודה הסמוך עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון.
משב"כ נמסר כי החשודים נעצרו והובאו לחקירה בעקבות פעילות מאומצת שלהם יחד עם משטרת ישראל. השניים קשרו עצמם בחקירתם למעשה. לא ידוע אם כוחות הביטחון מחפשים אחר חשודים נוספים. צו איסור פרסום הוטל על זהות החשודים ועל פרטי החקירה.
1 צפייה בגלריה
הזירה בשוק מחנה יהודה
הזירה בשוק מחנה יהודה
הזירה בשוק מחנה יהודה
(צילום: אלכס גמבורג)
המקרה התרחש בעיצומו של ליל התפרעויות במוקדים רבים ברחבי הארץ. באותו ערב גם נפצעה באורח קשה ערבייה הרה בת 33 בלוד. בלילה זה נעצרו 374 חשודים בהתפרעויות ו-36 שוטרים נפצעו, כולם באורח קל.
בירושלים התרחשו באותו ערב הפרות סדר שכללו יידוי אבנים, ירי זיקוקים, הבערת צמיגים ואלימות כלפי שוטרים ואזרחים. בין היתר, התפרעויות ועימותים נרשמו בשער שכם, שייח ג'ראח, צומת א-טור וכיכר ציון.
אתמול הודיעה המשטרה כי תגיש כתבי אישום נגד שני מעורבים בניסיון הלינץ' באזרח ערבי-ישראלי בבת ים. לשניים לא מיוחסת עבירה של ניסיון רצח, אלא עבירה קלה יותר של תקיפה. לפי נתוני המשטרה, מתחילת ההתפרעויות נעצרו 1,300 חשודים שהיו מעורבים במעשי אלימות, הצתה והסתה.