3 צפייה בגלריה
האב ובנותיו לאחר שהתאחדו, יחד עם עורכת הדין לירון אוכמן
האב ובנותיו לאחר שהתאחדו, יחד עם עורכת הדין לירון אוכמן
האב ובנותיו לאחר שהתאחדו, יחד עם עורכת הדין לירון אוכמן
(באדיבות המצולמים)
המשטרה איתרה הלילה (בין שני לשלישי) את האחיות, ועצרה את אימן (49) בחשד שחטפה אותן, בעקבות דיווח של אזרחים שהבחינו בהן. היא נדדה עימן ברחבי הארץ, ונתפסה בקריית ים עם בנותיה, שהוחזרו לחזקת אביהן. האחיות, שחיות בארה"ב והגיעו לחופשה בישראל עם אימן, היו אמורות לעבור לחזקת האב, אך הקשר עימן נותק. האב פגש אותן בתחנת משטרת זבולון בחיפה.
עורכת הדין של האב, לירון אוכמן, מסרה ל-ynet: "התבשרנו לפי זמן קצר כי עלה בידי משטרת ישראל לאתר את הקטינות. אנחנו ממש ברגעים אלו בדרכנו למפגש איתן. אנחנו שמחים שהמאמצים המשפטיים והתקשורתיים שלנו גרמו להבין כי מדובר באירוע חטיפת ילדים החוסה תחת 'אמנת האג', וזה מה שאפשר למעשה לרשויות לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותן לאיתור הבנות.
"אנו מודים למשטרת ישראל שעשתה בסופו של דבר כל הנדרש ממנה על פי דין לאיתור הבנות. האב מבקש להודות לכל עם ישראל על שיתוף הפעולה עמנו ועל התמיכה שקיבל בתקופה הלא פשוטה הזו. שיתוף הפעולה של הציבור, בעקבות הפרסומים התקשורתיים, הביאה לנקודת המפנה הדרמטית שיורחב עליה עוד בהמשך".
3 צפייה בגלריה
מעצרה של האם שחטפה את בנויתיה
מעצרה של האם שחטפה את בנויתיה
שתי האחיות בדירה בקריית ים
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
מעצרה של האם שחטפה את בנויתיה
מעצרה של האם שחטפה את בנויתיה
מעצרה של האם
(צילום: דוברות המשטרה)
הבוקר, מעצרה של האם האורך בשלושה ימים נוספים בבית משפט השלום בראשון לציון. היא נראתה נסערת בדיון, פרצה בבכי ואמרה: "אני מתחרטת". סנגורה של האם החשודה, עו"ד ירון פורר, אמר בדיון כי "הסבתא, שנעצרה מוקדם יותר, שוחררה הבוקר בתחנת המשטרה. היציאה מארה"ב הייתה בהיתר של פסק דין, כך שאין פה עניין של חטיפה. מצבה הנפשי של האם קשה, הבנות הועברו לאבא והן במקום מבטחים כרגע. מדובר בסיפור משפחה קשה. האימא אוהבת את בנותיה ושמרה עליהן מכל משמר. חשוב להדגיש כי האם ובנותיה יצאו כדין מארה"ב".
הדירה שבה נמצאו הבנות בקריית ים נשכרה על ידי האם. אמה של האם החשודה, שנעצרה אתמול, שוחררה הבוקר לביתה. המשטרה תביא את האם החשודה לדיון בהארכת מעצרה.
"מצבה הנפשי של האם קשה". עו"ד ירון פורר
(צילום: דנה קופל)

המשטרה הודיעה אתמול כי היא חוקרת חשד שאימן של שתי ילדות שהגיעו לחופשה מארה"ב, שם נולדו ושם הן מתגוררות, חטפה אותן על רקע סכסוך מול האב הגרוש - שהתלונן על היעדרותן אחרי שהקשר עמן ועם האם נותק.
עוד נמסר מהמשטרה כי החקירה הועברה ליחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב שפלה. האב, שהגיע למשרדי היל"פ כדי למסור את פרטיו, אמר אתמול כי "מעולם לא היה מצב שלא ראיתי כל הרבה זמן את הבנות. אני מאוד דואג וחושש לשלומן. קשה לי מאוד, זה שבוע שלא שמעתי מהן".
הבנות נמצאות במשמורת מלאה של האב, לאחר שההורים התגרשו לפני מספר שנים, והם חיים כיום כולם בארה"ב. האמא, שלה הסדר שהות, הגיעה לאחרונה עם הבנות לחופשה משפחתית בישראל, ולפי החלטה שנקבעה בבית משפט מקומי היא הייתה אמורה לאפשר פעם אחת ביום לבנות לדבר עם אביהן וביום העשירי של החופשה בארץ להעביר את הבנות לאב, שהגיע גם הוא לישראל, כדי להמשיך עמו את החופשה.
עו"ד ירון פורר, מייצג את האם שחטפה את בנותיהעו"ד ירון פוררצילום: דנה קופל
האב, שתכנן חופשה יחד עם הבנות ובני משפחתו בצפון הארץ, אמר כי ביום שני בשבוע שעבר בתו הגדולה שלחה לו הודעה בוואטסאפ שבה כתבה כי האם מתכננת "לחטוף" אותה ואת אחותה. בצילומי המסך ששיתף כתבה הבת, באנגלית: "אמא רוצה לחטוף אותנו!". מיד אחר כך הוסיפה: "היא הולכת לקנות פאה כדי שאנשים לא יזהו אותה".
ההורים הגרושים, שהכירו והתחתנו בארץ, עברו לפני יותר מעשור לארה"ב. שם נולדו שתי הבנות. האב קיבל אזרחות אמריקנית, ולאם אין אזרחות. כאמור, לפני מספר שנים בני הזוג התגרשו והבנות נמצאות במשמורת משותפת. זו הייתה החופשה הראשונה של הבנות מחוץ לארה"ב ונעשתה תחת התנאים שקבע בית המשפט האמריקני.
עורכי הדין ערן צלניקר ועודד פסקל, המייצגים את אמה של האם החשודה, מסרו: "לאחר 24 שעות קשות וטראומתיות הסבתא של הבנות משוחררת לחופשי. מלכתחילה לחצנו על היחידה החוקרת והבהרנו כי הסבתא אינה קשורה לאירוע. דאגתה ואהבתה לנכדות אינה מוטלת בספק ואין שמחה ממנה על איתורן. היא שיתפה פעולה ומסרה את כל הידוע לה על מנת שהאירוע יבוא לסיומו בשלום. צר לנו שאישה בת 70 הייתה צריכה לעבור חוויה טראומתית במעצר רק משום הנחת העבודה השגויה של המשטרה שהיא מעורבת באירוע".