2 צפייה בגלריה
חוזרים לגנים בבית שמש
חוזרים לגנים בבית שמש
"הורים סוגרים גנים שלמים". מאות גני ילדים - בבידוד
522 גני ילדים ברחבי הארץ נסגרו בשל חשיפה לחולה מאומת - מספר שיא לפי הסתדרות המורים: בבוקר חזרתם של ילדי כיתות ז'-י' לספסל הלימודים (יום א'), בחלק מהמקומות בארץ ובמתווים שונים, בהסתדרות המורים מציינים כי בעשרת הימים האחרונים נסגרו בממוצע חמישים גני ילדים ביום וכתוצאה מכך - אלפים נשלחו לבידוד.
בארגון מציינים כי מפרוץ המגפה ועד כה לא קרה שיותר מ-500 גנים סגורים. ענת דדון, יו"ר המחלקה לגננות, מתריעה מפני סגר רביעי, תוקפת את קבינט הקורונה על החלטותיו - ומאשימה את ההורים ששולחים את ילדיהם לכיתות הגן אף שלדבריה בחלק מהמשפחות יש חולים בנגיף. מהנתונים עולה כי בחולון נסגרו 16 גנים, בתל אביב 18, בהרצליה 16, בבת ים 12, בראש העין 20 - והרשימה ארוכה ומתחדשת בכל כמה שעות.
2 צפייה בגלריה
ענת דדון
ענת דדון
"אימהות סוגרות גנים שלמים". ענת דדון
(צילום: הסתדרות המורים)
לעומת זאת, דדון דוחה את הטענות כלפי הגננות והסייעות: "כ-80% מהן כבר התחסנו, אין גננות שמסרבות להתחסן משיקולים אידיאולוגיים", אמרה, "מי שלא התחסנה סובלת מבעיות בריאותיות או מאלרגיות קשות שלא מאפשרות לה לעשות זאת, או גננות בשליש הראשון להיריון". לאחוז הנותר שלא חוסן היא קראה לעשות זאת בהקדם.
"התרעתי מפני כניסה לסגר נוסף אם שוב יפתחו גנים מלאים ללא קבוצות קטנות, הרי הוכח שהקורונה היא לא מחלה של מבוגרים", טענה דדון, "בכל יום אני מקבלת דיווחים על עשרות גנים שנסגרים, מקרים רבים נובעים מכך שאימא שולחת את הילד שלה לגן כשהיא עם תסמיני קורונה ואפילו בדרך לבדיקת קורונה, וכך סוגרת גנים שלמים. ההורים שולחים לגן ילדים לאחר שנחשפו לאבא, אימא, סבא, סבתא, דודים ואחרים שנושאים את הנגיף. הסייעת עוברת בין ארבעה גנים ונחשפת למאות משפחות - וכולם נשלחים לבידוד".
פוחדים לשוב ללימודים, לקראת הפתיחה בתחילת פברואר
(צילום: משי בן עמי)


לדבריה, "לתקוף גננות וצוותי הוראה זה ספורט לאומי. יש אנשי צוות שנדבקו לאחר שחוסנו, עושים על הגננות 'עליהום'. מאשימים אותנו בכל, הכי קל לחבוט בנו. אומרים שגננות מתעצלות ולא רוצות לעבוד - אבל זה לא המצב. עוד יאשימו אותנו בגרעין האיראני או בכך שהבאנו לארץ את הקורונה. זה אבסורד". עוד היא טענה, בדומה לאמירות דומות בעבר, כי "אין בגנים שום אפשרות לשמור על התו הסגול. גננת לא יכולה לשמור על מרחק של שני מטרים - אין מצב וזה לא אנושי".
דדון קראה למקבלי ההחלטות: "עדיין לא מאוחר - בואו נחזור לקפסולות. תגייסו כוח אדם, הקורונה לא עומדת להיעלם מחיינו".
"האבסורד הגדול שמקומם את הגננות הוא שאסור להכניס ילדים לחתונות ולבתי מלון - אבל חייבים להכניס אותם לגני הילדים ועוד בכיתות מלאות", היא הוסיפה, "לא ייתכן שימנעו מילדים להיכנס למקומות כאלה אבל הם יסכנו את החיים של גננות וסייעות וישלחו מאות משפחות לבידוד מדי יום. הורים שרק חזרו לעבודה נשלחים לבידוד לאחר שהגנים נסגרו בשל חשיפה לחולה מאומת. עכשיו כשהם מפסידים ימי עבודה, והם הרי תמיד מתלוננים על החופשות, הם יתעוררו ויצטרפו לדרישה שלנו לקפסולות.
"לא ייתכן שבכל המדינה יש קורונה ורק בגני הילדים אין קורונה", היא סיכמה, "אבא שלי תמיד אמר - 'אם לא מבינים דרך הראש אז יבינו דרך הרגליים'. חייבים לחלק את הגנים לשתי קבוצות ולאפשר בהם הפרדה. מישהו צריך להתעורר".
מנגד, נרשמה דווקא ירידה במספר הילדים עם קורונה המאושפזים בבתי החולים. על פי נתוני משרד הבריאות, כעת מאושפזים 31 ילדים בבתי החולים שאובחנו עם קורונה לעומת 36 ביום שישי. יש לצייין כי רובם סובלים ממחלות רקע.