אירוע הגאווה בגבעתיים
(צילום: אריק מרמור)

העיר גבעתיים חוגגת השבוע את שבוע הגאווה בעיר במגוון אירועים, ביניהם הפנינג לכל המשפחה שהתקיים אתמול (חמישי) בפארק העירוני, במסגרת שיתוף פעולה ראשון מסוגו של עיריית גבעתיים וחטיבת הקהילות במשטרת ישראל. בהפנינג הוצב דוכן הסברה מטעם משטרת ישראל בהשתתפות שוטרים להט"בים אשר הסבירו לקהל את פעולות המשטרה למען קהילת הלהט"ב בישראל.
גבעתיים דורגה בעבר כעיר הכי ליברלית וחופשית בישראל ולאחרונה זכתה שוב במקום השני בארץ במדד הגאווה. שיתוף הפעולה גובש כחלק מתפיסה עירונית הדוגלת בפלורליזם ושוויון, תוך שאיפה להעניק תחושת שייכות קהילתית לכל סוגי האוכלוסייה.
לראשונה הגיעו שוטרים מקהילת הלהט"ב וניסו להנגיש לקהל את משטרת ישראל. שלושת השוטרים התיישבו לשיחה קצרה עם ynet. רס"ל רוי אוחנה הוא השוטר הטרנסג'נדר הראשון בישראל שמשמש כסייר בתחנת שכונות בת"א.
2 צפייה בגלריה
שלושה מהשוטרים שליוו את המצעד הגאווה בגבעתיים
שלושה מהשוטרים שליוו את המצעד הגאווה בגבעתיים
"טרנסים זה עדיין משהו שקשה לעיכול". השוטר רוי
(צילום: דוברות המשטרה)
רוי סיפר בשיחה עם ynet כי התגייס לפני שנתיים לארגון. "התחלתי את התהליך בגיל 22, אחרי הצבא שירתי בקרקל כלוחמת, קראו לי שיראל. אני לא אייפה את זה, החלום שלי לא היה להיות שוטר. אבל במרקם האנושי שאני גדלתי בו, ברגע שאתה יוצא מהארון לפחות בתור טרנס בקהילה הטרנסית, מייעדים לך לאן אתה יכול לגשת. אי אפשר להתעלם מהפערים שיש היום בקבלה ובהכלה של הקהילה הגאה ככלל, ויש את הקהילה הטרנסית שהיא עדיין בשלהי הקבלה. אם הומואים ולסביות היום עוברים חלק בגרון, הקהילה הטרנסית זה עדיין משהו שקשה לעיכול".
לדבריו, "מתוך ההבנה הזאת שלי התגייסתי, גם בשביל ליצור סוג של גשר בין הקהילה הגאה לבין המשטרה וגם להראות לבני ובנות נוער שיוצאים מהארון הטרנסי שלא כל מה שמייעדים לנו זה טאבו, ושאנחנו יכולים לפרוץ תקרות זכוכית בכל מקצוע שנחליט לפנות אליו".
קובי קחילה הוא חוקר עבירות מין בתחנת מודיעין עילית. "אנחנו לא באים ואומרים: אנחנו הומואים, אנחנו לסביות. אנחנו פשוט באים לעבוד מהלב, לתת שירות לאזרח כמו שצריך, ועם הזמן אנחנו משכילים להבין שבסופו של יום אנחנו ב-2022 ומדינת ישראל היא המדינה הכי הטרוגנית שתכיר", אמר קחילה.
"יש בה המון חתכי אוכלוסיה ואנחנו נותנים שירות לכל האזרחים, אני חושב שכל בן אדם, בין אם הוא הומו, לסבית, אתיופי, רוסי, מרוקאי, כשהוא נקלע לאיזו צרה והוא צריך סיוע, הוא מתקשר למשטרה באוטומט. וכשניידת מגיעה, היא לא מבחינה. המטרה שלנו היא לתת שיטור מותאם. אנחנו לא רוצים להדיר אף אחד אבל אנחנו מבינים שיש הבדלי תרבות ופערים תרבותיים שאנחנו כשוטרים צריכים לכפר עליהם וללמוד אותם, וכראיה לכך הארגון נותן באמת מעטפת מדהימה".
2 צפייה בגלריה
שלושה מהשוטרים שליוו את המצעד הגאווה בגבעתיים
שלושה מהשוטרים שליוו את המצעד הגאווה בגבעתיים
"לא מרגישה שונה, מחבקים אותי". מיכל שר
(צילום: דוברות המשטרה)
רס"ר מיכל שר משרתת בשיטור העירוני בגבעתיים, כחמש וחצי שנים. היא לסבית מוצהרת. "הייתי מג"בניקית עשר שנים בעוטף ירושלים", סיפרה.
יש סטיגמה שהמשטרה להט"בופובית. בתור לסבית מוצהרת בתוך המשטרה, איך את עונה? "אנחנו מתנהגים לכל אזרח ואזרח באופן שווה. אני יכולה להגיד לך שבכל אירוע אנחנו מטפלים באופן שווה לכולם, לא משנה איזה סוג, איזה מין ואיזה גזע. אני יכולה להגיד לך שאני בתוך הארגון מרגישה מאוד שייכת, מאוד פעילה, יש לי הרבה חברים בארגון, רוב החברים שלי הם מהארגון, הם מאוד מחבקים אותי ואני לא מרגישה שונה".
אורלי ניב, סגנית ראש עיריית גבעתיים ומחזיקת תיק הביטחון והחירום והלהט"ב בעיר, אמרה כי היוזמה הגיעה דווקא מהמשטרה. "שיתופי הפעולה בין העירייה למשטרה הם מדהימים והיוזמה הזאת שהיא באמת מחממת את הלב ומרגשת מאוד, באה דווקא מהמשטרה, שמאוד רצתה להתקרב לקהילה הגאה ולפתוח כאן דוכן הסברה, שמסביר אותם ואת הפנים לקהילה הגאה".
פורסם לראשונה: 22:33, 23.06.22