2 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה
השרה תמנו שטה מקבלת את הפרס
(צילום: נגה מלסה)
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה זכתה בפרס "מגן בגין למנהיגות ישראלית", שמעניק מרכז מורשת בגין. המרכז ציין כי השרה הפגינה "מנהיגות ועשייה יוצאת דופן למען מדינת ישראל והחברה הישראלית על כלל גווניה".
2 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה
(צילום: נגה מלסה)
לפי המרכז, "תמנו שטה פרצה דרך עבור נשים רבות כשמונתה לכהן כשרה הראשונה מהעדה האתיופית. היא הובילה להישגים לאומיים בעלייה, קליטה ושילוב מיטבי. תמנו שטה זכתה במגן גם על פועלה ארוך השנים במאבק לקידום שוויון חברתי ותיקון עוולות למען אוכלוסיות מוחלשות, ובמיקוד על הקהילה האתיופית".
תמנו שטה הגיבה לזכייתה בפרס ואמרה כי "בשבילי, לעמוד כאן היום ולקבל את פרס בגין למנהיגות ישראלית - כנכדה וצאצאית למנהיגיה הרוחניים של קהילת ביתא ישראל - זה כבוד עצום". לדבריה, "בגין ידע כבר אז שהמשימה החשובה ביותר היא לא רק לבנות מדינה חזקה, אלא גם חברה חזקה, מגובשת ומאוחדת. צוואתי ההיסטורית לחבר בין מרכיבי החברה הישראלית והאומה היהודית היא גם שליחותי כנבחרת ציבור". תמנו שטה אמרה כי במסגרת שליחות זו היא פועלת "לאחדות העם, להמשך עידוד העלייה, למלחמה בגזענות ולמען אוכלוסיות מוחלשות ומודרות".
את הפרס קיבלה תמנו שטה במסגרת טקס חגיגי של מרכז בגין בירושלים, בסימן 40 שנה להפצצת הכור העיראקי - שהוביל בגין בתור ראש ממשלה. ראש מרכז בגין הרצל מקוב אמר כי "מגן בגין למנהיגות ניתן, לראשונה, השנה לשרה פנינה תמנו-שטה על פעילותה הציבורית למען צדק חברתי, שוויון ומאבק נגד אפליה. השרה תמנו שטה עשתה היסטוריה כשרה הראשונה מקרב קהילת יוצאי אתיופיה, ועוד קודם לכן כאישה הראשונה שנבחרה לכנסת ממוצא אתיופי. משמעות היותה ראשונה ופורצת הדרך הופכת אותה לסמל ומודל למנהיגות עבור קהילת יוצאי אתיופיה בפרט והקהילה הישראלית בכלל".