שר הביטחון לשעבר משה יעלון אמר הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet radio כי הממשלה היא "עבריינית, עומד בראשה מישהו שהיה צריך להוציא את עצמו לנבצרות". לדבריו, "בליכוד אפשר למצוא אנשים אחרים שאין מאחוריהם תיקים פליליים. גם שר הפנים שכרגע לא שר פנים, אבל דה-פקטו כן שר פנים, מצפצף על המערכת המשפטית. שלוש פעמים. שחיתות פוליטית".
יעלון הוסיף כי "הממשלה הנבחרת לא קיבלה מנדט לפני הבחירות להפוך את ישראל לדיקטטורה. אני פוגש גם לא מעט אנשי ליכוד שחלקם מתפכחים. הממשלה היא לא רק עבריינית, אלא הופכת גם לבלתי חוקית. מי מייצג את החוק במדינת ישראל, ואת זה מנסים להרוס? זו הרשות השופטת. הם לא נבחרים זה נכון, אבל זה המצב אצלנו וזה הדבר היחידי שיוצר פה איזון ובלם".
1 צפייה בגלריה
משה בוגי יעלון
משה בוגי יעלון
"נבצרות זה הדבר הטבעי". יעלון
(צילום: הדר יואביאן )
על המחאה נגד המהפכה המשפטית אמר יעלון כי "המציאות היא מאוד קשה. מי שיכול לפתור את זה, זה נתניהו, באופן אישי שייצא נבצרות. שיעצור את הליך החקיקה אם הוא רוצה להיות ראש ממשלה. זה הדבר הטבעי ביותר. בן אדם עם שלושה כתבי אישום מוביל אותנו חמש פעמים למערכות בחירות, שלוש שנים בלי תקציב, זורק את המדינה, לא אכפת לו. בסופו של דבר לא תהיה ברירה".
לדבריו, "נתניהו נשען בקואליציה שלו על אלה שמוכנים לתת לו חסינות, החרדים שלא רוצים רשות שופטת ומעניין אותם היהודית ולא דמוקרטית, סמוטריץ' ובן גביר שרוצים מדינת הלכה ובכלל תפיסה מדינית-ביטחונית מסוכנת. עד היום כל ראשי ממשלת ישראל קיבלו את העובדה שיש רשות שופטת שצריך לציית לה, אלה לא מצייתים. אומרת נשיאת בית המשפט העליון שהחקיקה לא חוקית, הם מצפצפים. אומרים לנתניהו אתה בניגוד עניינים, אתה לא יכול לדון בעניין הזה, הוא מצפצף. אומרת לו היועמ"שית שבג"ץ פסק על דרעי שהוא לא יכול להיות שר וגם הוא מצפצף. זו ממשלה בלתי חוקית, הם חושבים שהם מעל החוק".